15. Marta 2022.

Ford najavio nova električna vozila za evropsko tržište

Big Portal

Kako navode mediji, cilj je da se proda više od 600.000 Fordovih električnih vozila na Starom kontinentu i 2 miliona širom sveta do 2026. godine. Ovaj proizvođač automobila se takođe obavezao da će postići ugljeničnu neutralnost u Evropi u svom asortimanu vozila, objektima, logistici i dobavljačima do 2035. godine.

Među „potpuno električnim putničkim vozilima i kombijima“ koji se pojavljuju na teaser slikama, možemo videti električnu verziju Ford Pume, novi krosover srednje veličine i sportski krosover koji se razlikuje od postojećeg Mustanga Mach-E. Ako se prethodni izveštaji pokažu kao tačni, poslednja dva bi mogla da budu bazirana na MEB platformi Volkswagen grupe.

Ford navodi da će potpuno novi krosover srednje veličine sa pet sedišta debitovati još tokom 2022. sa dometom od 500 km. Njegova proizvodnja će početi 2023. u Kelnu u Nemačkoj, gde će se od 2024. praviti i sportski krosover.

Što se tiče električne varijante Pume, proizvodiće se u Krajovi u Rumuniji od 2024. zajedno sa standardnim SUS verzijama.

U vezi komercijalnih vozila, Ford će lansirati električne varijante nove generacije modela Transit/Tourneo Custom tokom 2023. i manji model Transit/Tourneo Courier tokom 2024., proširujući gamu pored postojećeg e-Transita

Ford želi da proizvede 1,2 miliona električnih vozila tokom perioda od šest godina u fabrici u Kelnu u Nemačkoj, nakon što uloži 2 milijarde dolara, duplo više nego što je najavljeno prošle godine. Krosover srednje veličine biće prvi EV koji će izaći iz Centra za elektrifikaciju u Kelnu 2023. godine, dok će novo postrojenje za sklapanje baterija početi sa radom 2024. godine.

Ford je takođe potpisao „neobavezujući memorandum o razumevanju“ sa kompanijama SK On CO., Ltd i Koç Holding, uz podršku turske vlade, za izgradnju fabrike za proizvodnju LCV baterija u Ankari.

Ford odvaja poslove za električna i vozila sa SUS motorima

Ford je početkom marta već saopštio da odvaja svoju diviziju električnih automobila od svog poslovanja sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, formiranjem novih divizija Model E i Blue što će im omogućiti brži razvoj modela u oba segmenta

Ford Model E će se fokusirati na električna vozila, kao i na razvoj softvera i povezanih usluga za vozila. S druge strane, Ford Blue će biti odgovoran za razvoj svih SUS vozila sa zadatkom da smanji troškove, pojednostavi operacije i poboljša kvalitet, piše britanski Autocar. Komercijalna vozila će biti pokrivena od strane ranije uspostavljene Ford Pro divizije.

Fordov cilj je da podelom kompanije dve strane ojačaju svoje snage. Iako će ova dva preduzeća biti odvojena, oba će biti u vlasništvu Forda i njegovih akcionara bez posebne liste na berzi, kako se pričalo.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare