5. Novembra 2022.

Ford Kugu: Privlačan multitalent za porodicu i posao

Big Portal

Ford je sa Kugom u prethodnim generacijama napravio dobar posao, ali činjenica je da konkurencija u ovom segmentu SUV modela zaista nema milosti. Poseban dizajn, pogonske opcije, elektrifikacija uz tehnologije za asistenciju i zabavu jednostavno su stavke koje svaki SUV mora imati da bi se nadao dijelu kolača u ovom segmentu. Ford je itekako svjestan toga, pa je Kuga došla sa nikad bogatijom ponudom motora i opcija, a najbolje je što su sve te opcije dostupne i na našem tržištu.

Od 2017. godine kada smo zadnji put vozili Ford Kugu dosta toga se promijenilo na tržištu ali u samom Fordu. Nova generacija Kuge, naravno, dijeli osnovu i platformu sa Focusom, te u skladu s time dizajn spolja i unutra vrlo jasno ocrtava pripadnost ovom modelu.

Dakle spolja je tu dopadljiv spoj fluidnih linija i prepoznatljive velike maske s prilično klasičnim izgledom zadnjeg dijela, dok je i unutra ideja vodilja bila funkcionalnost i preglednost bez pretjerano avangardnih rješenja.

  • Sviđa nam se: Pregledan i ugodan kokpit, vozne osobine i udobnost, potrošnja i uglađen rad motora, ponuda prostora…

Iako je kokpit Kuge prilično klasičan to ne znači da je lišen savremene tehnologije. Digitalni instrumenti su vrlo pregledni i svaki odabrani način rada donosi poseban dizajn instrumenata i kompleta podataka za vožnju, dok je u središtu pažnje, ipak, veliki ekran infotainmenta iznad centralne konzole. Uz ST Line nivo opreme i vanjsko i unutrašnje uređenje imaju dozu sportskog stila, pa preovladavaju crni materijali i obloge uz umetke od imitacije karbonskih vlakana, a posebno se ističi i crveni šavovi na upravljaču, oblogama vrata i na sjedištima.

Foto: E. Z./Klix.ba

Proporcije nove Kuge su također prilično izdašne, pa iako je 90 kilograma lakša od prethodne generacije narasla je za 44 milimetra u širinu i za 89 milimetara na ukupnih 4,61 metar u dužinu. Poraslo je i međuosovinsko rastojanje, i to za 20 milimetara, a to se vrlo pozitivno odrazilo na izdašnu ponudu prostora na zadnjim sjedištima. Jednako je izdašan i prtljažnik od 435 litara koji zbo visokih i pravilnih stranica ali i velikih petih vrata omogućava lagan utovar velikih predmeta i tereta.

  • Ne sviđa nam se: pojedini grubi materijali unutra, infotainment može biti pregledniji, mala sjedeća površina prednjih sjedišta…

Štedljiv i elastičan, uz niz drugih opcija

Dakle, u ovoj generaciji Kuga dolazi sa najbogatijom ponudom motora ikada. Najbolje od svega, ovaj put je cijela ta bogata paleta dostupna i na našem tržištu, pa je moguće birati između štedljivog dizelaša poput ovog kojeg smo imali na testu i modernog turbobenzinca od 150 KS, ali i između hibridnih opcija, što uz ponudu ručnog i modernog 8-stepenog automatskog mjenjača i pogona na prednje ili sve točkove daje zaista širok izbor mogućnosti pri specificiranju idealne Kuge.

Foto: E. Z./Klix.ba

Najbolje od svega, Ford u Bosni i Hercegovini sve od nabrojanih opcija i uz raznovrsne pakete opreme (Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X) može obezbjediti isporuku odmah po speificiranju željene Kuge, što je na našem ali i Evropskom tržištu zaista postala rijetkost.

Mi smo isprobali verziju sa 1,5-litarskim turbodizelskim motorom, što postaje svojevrsna rijetkost na tržištu. Ipak, nakon testa smo se još jednom zapitali da li se ipak prebrzo i olako želimo riješiti ovako efikasnih i štedljivih motora. Naime, iako 1,5 EcoBlue sa maksimalnih 120 KS definitivno nije izbor za one koji vole brzu vožnju, činjenica je da se zahvaljujući obrtnom momentu od 300 Nm koji je dostupan već od 1.750 okr/min može voziti vrlo elastično, a samim tim i štedljivo. Na kraju testa zabilježili smo prosjek od svega 5,8 litara dizela na 100 km, što je s obzirom na veliku i tešku karoseriju, ali i naš mješoviti režim vožnje, vrlo impresivan rezultat. Može naravno i dosta niže, pa smo na otvorenoj cesti zabilježili i najnižu potrošnju od svega 4,9 litara na 100 km. Vrlo dobro i zaista blizu obećanjima iz fabričke specifikacije.

Kako i očekujemo od svakog Forda da dobro upravlja, što je zaostavština još od prve generacije Focusa, pa i mnogo prije, tako smo i sa Kugom sa značkama ST Line požurili prema zavojima. Odlična i provjerena postavka ovjesa sa multilinkom nazad i ovdje daje velike doze povjerenja pri većim brzinama, s tim da ipak treba biti razuman s očekivanjima od SUV-a kojeg pogoni dizelaš od 120 KS i koji je na gumama prilično visokog bočnog profila. U ovom izdanju je ipak naglasak na udobnosti i tišini, a na tome će biti zahvalni i porodica ali i vi na nekom dugom poslovnom putu.

Foto: E. Z./Klix.ba

Zanimljiv spoj klasičnih rješenja i vrijednosti s modernom tehnologijom i zaista dugom listom opcija za motore, pogon i mjenjač čine Kugu zaista pažnje vrijednom alternativom prodajnim hitovima kao što su Tiguan, 3008, Qashqai i slični. To su kupci u Evropi već uvidjeli, pa Kuga u zadnje dvije godine zaista bilježi sjajne prodajne rezultate, a dio zasluge za to svakako ide na račun činjenice da za razliku od mnogih drugih Ford ima impresivnu količinu automobila dostupnih za isporuku odmah. Također, uz neizbježni rast cijena, Kuga je ostala u koliko toliko realnom cjenovnom rasponu, pa je osnovni model kod nas dostupan od 57 hiljada maraka, dok bi naš idealan izbor bio negdje između osnovnog modela i ovog testnog koji je imao i poneki suvišan detalj opreme koji diže cijenu do skoro 70 hiljada maraka.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford Kuga 1.5 EcoBlue ST-Line

  • Cijena osnovnog modela: 57.000 KM
  • Cijena testnog modela: 69.500 KM – (akcijska cijena)
  • KLIX AUTO IZBOR: Ford Kuga EcoBoost 1.5 Titanium – FWD MT
  • Motor: četverocilindarski, četverotaktni, turbodizelski, turbopunjač, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda, Radna zapremina 1.499 ccm. Najveća snaga 88 kW – 120 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 300 Nm od 1.750 do 2.250 obr/min.
  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač. Aluminijske felge dimenzija 7Jx18. Dimenzija guma – 225/60 R 18 (Continental EcoContact 6).
  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12 s. Maksimalna brzina – 177 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu – 5,8 l/100 km. Najniža zabilježena potrošnja goriva na testu – 4,9 l/100km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 54 litra. Prosječna emisija CO2: od 141 do 146 g/km. Euro 6d-TEMP.
  • Dimenzije: Dužina – 4.629 mm. Širina – 1.883 mm. Visina – 1.680 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.710 mm. Zapremina prtljažnika – od 435 do 1.534 litara. Masa praznog automobila – 1.524 kg. Najveća dopuštena masa – 2.110 kg.
  • Serijska oprema testnog automobila: Audio ICE Pack 14, navigacija, DAB, 8” ekran osjetljiv na dodir, 6 zvučnika, audio/radio kontrole na upravljaču, 12.3” ekran u instrumentima, USB, SYNC 3, audio Sistem sa glasovnom kontrolom, Bluetooth, Asistencija u nezgodi, halogenska prednja svjetla, LED dnevna svjetla, LED zadnja svjetla, ručno podešavanje snopa svjetala, 17” Shadow Silver aluminijumski točkovi(7×17), 225/65 R17 gume, ručka prtljažnika u boji karoserije, retrovizori u boji karoserije, električno podesivi, grijani, automatski preklopivi, sa integrisanim pokazivačem smjera i rasvjetom, ručke vrata u boji karoserije, gornji dio prednjeg i zadnjeg branika u boji karoserije, nelakirani donji dio prednjeg i zadnjeg branika, crne obloge na bokovima, svijetli gornji okvir vrata, dvostruki hromirani završetak ispuha, prednja svjetla za maglu, prednji i zadnji parking senzori, automatsko paljenje i gašenje svjetala, komplet za popravku gume, hromirani okvir gornje prednje maske, automatski brisači naprijed, srebrni krovni nosači, obloge od tkanine, velur prednji i zadnji podni prostirači, vozački i suvozački suncobran sa osvjetljenim ogledalom, LED unutrašnja ambijentalna rasvjeta, mini konzola iznad glava sa pretincem za naočale, elektronska parking kočnica, 12V utičnica u prtljažniku, džepovi na poleđini vozačkog i suvozačkog sjedišta, Start-Stop sistem, otključavanje bez ključa na prednjim vratima i pokretanje motora bez ključa, mogućnost izbora načina vožnje Normal, Eco, Sport, Slippery, Snow/Sand, automatski dvozonski klima uređaj, kontrola brzine sa podesivim limitatorom brzine (ASLD), električno pokretana stakla naprijed i nazad, impulsno, kamera za vožnju unazad (bez podijeljenog pogleda), putni računar, elektronska kontrola stabilnosti (ESP): Asistent pri snažnom kočenju (EBA), Elektronsko pojačavanje kočne sile (EBP) -Pomoć pri kretanju uzbrdo (HLA), standardni ovjes, pasivni sistem protiv krađe, sistem protiv blokiranja točkova pri kočenju (ABS), električni servo upravljač, prednje i zadnje disk kočnice, prednji i zadnji sigurnosni pojasevi u tri tačke, prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zračne zavjese, isofix mjesta za ukopčavanje sjedalica, daljinsko centralno zaključavanje, sistem za kontrolu pritiska u gumama, sistem za upozorenje o napuštanju vozne trake i za zadržavanje vozne trake, ST Line- dodatno na TITANIUM: 18” Rock Metallic aluminijumski točkovi (7.5×18), 225/60 R18 gume, prednji i zadnji branik u boji karoserije, ST-Line dodaci na karoseriji, crni okvir vrata, LED prednja svjetla za maglu, crni krovni nosači, ST-Line značke, dvostruki ovalni završeci ispuha, obloge od tkanine, velur prednji i zadnji podni prostirači sa ST-Line logom, crna obloga krova, poluge za izmjenu stepena prenosa na upravljaču (kod automatskog mjenjača), sportski ovjes.
  • Opciona oprema: metalik boja (bijela), tonirana stakla, rezervni točak mini dimenzija 165/70 R17, Winter paket 2 – grijano vozačko i suvozačko sjedište, grijani vjetrobran, grijani upravljač, Wireless punjač za pametni telefon.
  • Garancije: 5 godina ili 150.000 km

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare