20. Juna 2022.

Fića – uveliko gazi sedmu deceniju, a i dalje ga vole

Big Portal

Nostalgičari i zaljubljenici prelaze stotine kilometara kako bi se družili sa drugim ljubiteljima „fiće“. Kragujevački park, svake godine je mesto okupljanja nacionalnih oldtajmera koji, ipak, izgledaju kao da su tek izašli iz fabrike.

„‘Fića’ je atrakcija u Parizu, mi smo se pojavili na mestu gde se izlažu ‘ferari’, ‘lamborgini’… Više se ljudi okupilo da vidi ‘fiću’ nego ‘lamborgini’“, kaže Predrag Dimitrijević iz Pariza.

„‘Fića’ u Đevđeliji više nema, samo ovaj. Svake godine putujem njime po Srbiji, a otac je bio i do Švajcarske“, navodi Aleksandar Mitkovski iz Makedonije.

Među „fićama“ se našao i jedan topolino, preteča „fiće”, proizvaden 1936. godine u Torinu.

„Ovaj model je u porodici od 1985. godine i dalje služi, mislim da će ga naslediti i deca, i nastaviti da neguju ljubav prema starim automobilima“, kaže Aleksandar Stefanović iz Kragujevca.

„Fića“ je prvi put zvanično predstavljen javnosti na sajmu automobila u Ženevi, 1955. godine i tada je nosio oznaku „fijat 600“. Njegovoj velikoj popularnosti doprinela je i Sofija Loren koja se našla među prvim kupcima, a do 1985. prodato ih je gotovo milion.

„Mislim da ‘fića’ zaslužuje neko mesto u ovom gradu da se spomenik postavi negde, da ljudi koji dođu vide da je ovo industrijsko mesto, da je ovo bio grad automobila“, ističe predsednik Udruženja ljubitelja „fića“ iz Kragujevca Slavoljub Bataveljić.

Nijedan automobil koji je kasnije izašao iz „Zastavinih“ pogona nije uspeo da dostigne „fićinu“ popularnost i slavu.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare