Da vidimo kako je popularni italijanski model prošao na „testu severnog jelena“. Model koji je u pitanju pogonjen je 1,0-litarskim motorom sa 100 ks, „obuven“ u pneumatike Continental ContiEcoContact 6, dimenzija 225/45 R17.
Mada „skroman“, Tipo se na dinamičkom planu pokazao dobrim u gotovo svakoj situaciji. To može da se oseti na otvorenom putu, ali i na testu izbegavanja prepreke na putu. Prvi pokušaj je izveden pri brzini od 77 km/h. Nije bio uspešan, jer su čunjevi oboreni, ali je bio od pomoći jer je ukazao na to kakve će reakcije vozilo imati tokom testa. Nakon druge promene pravca, došlo je do značajnog podupravljanja, tako da je vozač odustao, jer je bilo nemoguće kompletirati ispit uspešno. Ipak, ono što je prijavio su sigurne reakcije automobila i odsustvo poskakivanja.
Da bi izveo uspešan pokušaj, vozač je odlučio da test odradi pri brzini od 70 km/h. Naime, ekipa je bila ubeđena da je delimičan razlog za loš ukupan rezultat greška sistema elektronske kontrole stabilnosti, koji je kočio prednji levi točak, upravo onaj na kojem je bio najviše prijanjanja dok se automobil kretao drugom trakom. Drugi razlog su predstavljale Continental gume, koje nisu pružale dovoljno prijanjanja u datim situacijama.
U narednim pokušajima, pri višoj brzini, vozač je rušio najmanje jedan čunj. Posle još par pokušaja, odlučio je da završi testiranje.
Ukupno gledajući, reakcije Tipa su bile konsistentne, prilično „nespretne“, ali sigurne i lake za kontrolu.
Što se slaloma tiče, Tipo je pružio laku i uglađenu vožnju čak pri relativno visokoj brzini. Promene pravca nisu oštre a naginjanje karoserije je umereno. Međutim, elektronska kontrola stabilnosti kreće da interveniše kako se brzina povećava, posebno intenzivno na kraju vežbe.
Vrele Gume
Izvor: km77.com via YouTube