Olivije Fransoa (Olivier François), globalni šef brenda Fiat, je rekao:
“Osvajanje ove nagrade me čini izuzetno ponosnim, a žiri tako velikog međunarodnog kalibra je istakao važnost dizajna u projektu Centoventi. Ovo je vizija brenda Fiat za budućnost električne mobilnosti u narodu a ta veza je zasnovana u istoriji dugoj preko 120 godina. Koncept automobil FIAT Centoventi je „belo platno“ koje se boji u skladu sa ukusima i zahtevima kupaca: zaista, Centoventi je dizajniran da bude menjan sa najvećom slobodom i maštom što se tiče njegovih boja, konfiguracije unutrašnjosti, krova i sistema za informacije i zabavu, čak i po pitanju dometa koji pružaju modularne baterije. Ovaj model stoga predstavlja radikalnu promenu automobilskih paradigmi. Ovo je stvarno jedna od prednosti ovog koncepta: više ne morate čekati da biste kupili novi automobil, sa znanjem da je uvek pravo vreme da „promenite“ njegovu konfiguraciju. Centoventi stoga otelotvoruje koncept brenda Fiat – „manje je više“, čime želimo da kažemo da uklanjanjem svega nepotrebnog ili kompleksnog iz automobila, ostavljamo kupcu slobodu da izrazi svoju maštu i sklonosti. Centoventi je minimalistički automobil, i ovo je suština njegove izuzetne prilagodljivosti, što ga čini apsolutno sjajnim”.
Svetskom premijerom na Sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, koncept automobil FIAT Centoventi je prišao temi električne mobilnosti sa inovativnim poslovnim modelom: u isto vreme je i minimalistički i potpuno prilagodljiv, što se tiče svih njegovih detalja i u bilo kojoj fazi njegovog životnog ciklusa.
Imaće samo jednu šemu boja, koja se može prilagođavati korišćenjem „4U“ programa, sa izborom između 4 krovna pokrivača, 4 branika, 4 felni i 4 boje karoserije.
Dodaci u unutrašnjosti se mogu menjati i mogu se instalirati u režimu „priključi-i-koristi“ – od instrument table i prostora za odlaganje raznih predmeta do sedišta i dečjih sedišta – direktno od strane kupca.
Spoljašnjosti se mogu omotati, branici su prilagodljivi, i različiti krovni pokrivači su dostupni kako bi se preoblačio sa promenom godišnjih doba ili prema ličnim ukusima.
Čak je i domet modularan: inovativna arhitektura baterije znači da može da varira, u skladu sa određenim zahtevima kupca, od 100 do 500 km, savršeno za vožnju u gradu ili za vikend pored mora ili u planini.
Klaus Buse (Klaus Busse), šef dizajna kompanije FCA za region EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika), je zaključio:
“Uspeh modela Centoventi oslikava odličnu saradnju između Stilskog centra brenda Fiat (Centro Stile) i naših inženjera, kako bi se realizovala vizija generalnog direktora brenda. Primanje ove nagrade je neverovatna čast za čitav tim, posebno od strane žirija poput onog u CDN-u, koji se sastoji od međunarodnih direktora dizajna. Grupe pojedinaca koji žive u sadašnjosti, ali sude očima budućnosti, u čije stvaranje su uključeni”.
Od 1999. godine, Car Design News (CDN) je vodeći resurs za auto dizajnere širom sveta, pružajući neprocenjive informacije, savete i uvide studentima i direktorima dizajna: portal Car Design News ima preko 500,000 jedinstvenih posetilaca svake godine.
Autoritet portala leži u njegovoj mreži autora i analitičara iz industrije, od kojih mnogi doprinose godišnjoj publikaciji Car Design Review, koja predstavlja vrhunski godišnji pregled trendova u dizajnu i mobilnosti, stručnih komentara i predviđanja budućnosti za međunarodnu zajednicu automobilskih dizajnera.
Između ostalih faktora, proglašavanje dobitnika u dve kategorije, „Najbolji serijski automobil“ i „Najbolji koncept automobil“, obeležavaju prve isporuke godišnjeg izdanja Car Design Review, koji dobija 1,200 velikih ličnosti iz oblasti auto dizajna.
Izvor. B92