Tri dana pred Veliku nagradu Kanade, devete trke u šampionatu, FIA je želela da reaguje na očigledne posledice ovog fenomena vezanog za “efekat prizemljenja” nove generacije bolida, u interesu zdravlja i bezbednosti vozača.
Sedmostruki svetski šampion Luis Hamilton, zbog velikog bola u leđima, jedva je izašao iz svog vozila, nakon trke za Veliku nagradu Azerbejdžana prošlog vikenda. Hamilton je posle trke, u kojoj je zauzeo četvrto mesto, izjavio da je to bila “fizički najteža trka” u njegovoj karijeri.
FIA želi da svi timovi “izvedu neophodna prilagođavanja kako bi se smanjio i eliminisao ovaj fenomen”, piše u saopštenju za javnost.
Fia takođe planira da nametne “kvantitativno ograničenje prihvatljivog nivoa vertikalnih oscilacija” šasija bolida.
“Pored svih kratkoročnih mera FIA će sazvati tehnički sastanak sa svim timovima kako bi se definisale mere koje imaju za cilj smanjenje ovog aerodinamičkog fenomena”, stoji u saopštenju.
FIA je naglasila da je “odlučila da interveniše nakon konsultacije sa lekarima, u interesu bezbednosti vozača”.
“U Formuli 1 se obično vozi brzinom većom od 300 kilometara na sat i koncentracija vozača mora da bude usmerena na vožnju, a ne na zamor i bol, koji mogu da izazovu gubitak koncentracije”, dodaje se u saopštenju.
B92.