20. Septembra 2021.

Ferrari Istočne Njemačke: Na prodaju rijedak sportski auto sa dvotaktnim V6 motorom

Big Portal

Zamislite istočnonemački automobil iz doba hladnog rata koji nije Trabant ili Wartburg. Nije lako, zar ne?

Ali, bilo je i drugih modela i to sportskih poput ovog Melkusa RS 1000 iz 1976. godine.

Model se proizvodio više od deset godina od 1969. do 1979. u Drezdenu u tadašnjoj Istočnoj Nemačkoj, ali je u tom periodu izrađen samo 101 primerak.

Projekt razvoja sportskog automobila pokrenuo je Hajnc Melkus, istočnonemački vozač trka iz 1950-ih i 1960-ih koji je bio i konstruktor, ali je izradio samo jedan model koji nije namenjen isključivo za trkačku stazu – Melkus RS 1000.

Laka karoserija je od fiberglasa i postavljena je na čeličnu šasiju.https://www.youtube.com/embed/8V_oUU3sAoM

Automobil je vrlo niskog profila sa “Gullwing” vratima, poput legendarnog Mercedesa 300 SL.

Kada se pojavio na putu, u to doba je verovatno prosečnom stanovniku Istočne Njemačke izgledao kao svemirski brod.

Većinu primeraka Meklusa RS 1000 je pokretao trocilindarski 1.0-litarski dvotaktni motor iz Wartburga, ali sa trostrukim karburatorom.

Automobil sa fotografija koji se trenutno prodaju putem aukcijske web stranice Collecting Cars, jedini je RS 1000 opremljen 1.3-litarskim “Müller-Andernach” V6 motorom iz DKW-a F102.

V6 motor tako male radne zapremine neobičan je sam po sebi, a činjenica da je dvotaktni – čini ga još posebnijim.

Zanimljivo je i da je prvotno bio zamišljen kao brodski motor.

Što se tiče Melkusa RS 1000, izrađeno je samo nekoliko prototipova sa tim motorom koji proizvodi 110 KS i 180 Nm.

Snaga se prenosi na zadnje točkove putem 5-brzinskog manuelnog menjača, što mu je – uz masu od samo 720 kg – dovoljno za maksimalnu brzinu od 201 km/h.

S obzirom na to da su standardni primerci sa trocilindarskim motorom raspolagali sa 68 KS i 118 Nm, ove su brojke u to vreme bile fantastične.

Za automobil iz 1976. koji je prema opisu ofarban u Ferrari Modena žutu boju i koji je do sada prešao tek 13.456 kilometara, prodavac kaže da je u savršenom fabričkom stanju, sa patinom vremena.

Za sada je najbolji ponuđač spreman da za njega izdvoji 16.000 evra, a aukcija još traje…

Ne izgleda mnogo za vrlo redak primerak pokušaja stvaranja sportskog automobila iza “gvozdene zavese”, koji su svojevremeno nazivali istočnonemačkim Ferrarijem.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare