Ferrari Istočne Njemačke: Na prodaju rijedak sportski auto sa dvotaktnim V6 motorom - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Ferrari Istočne Njemačke: Na prodaju rijedak sportski auto sa dvotaktnim V6 motorom

Automobil koji se trenutno nudi na aukciji je iz 1976. i ofarban je u Ferrari Modena žutu nijansu. Do sada je prešao svega 13.456 kilometara

Zamislite istočnonemački automobil iz doba hladnog rata koji nije Trabant ili Wartburg. Nije lako, zar ne?

Ali, bilo je i drugih modela i to sportskih poput ovog Melkusa RS 1000 iz 1976. godine.

Model se proizvodio više od deset godina od 1969. do 1979. u Drezdenu u tadašnjoj Istočnoj Nemačkoj, ali je u tom periodu izrađen samo 101 primerak.

Projekt razvoja sportskog automobila pokrenuo je Hajnc Melkus, istočnonemački vozač trka iz 1950-ih i 1960-ih koji je bio i konstruktor, ali je izradio samo jedan model koji nije namenjen isključivo za trkačku stazu – Melkus RS 1000.

Laka karoserija je od fiberglasa i postavljena je na čeličnu šasiju.https://www.youtube.com/embed/8V_oUU3sAoM

Automobil je vrlo niskog profila sa “Gullwing” vratima, poput legendarnog Mercedesa 300 SL.

Kada se pojavio na putu, u to doba je verovatno prosečnom stanovniku Istočne Njemačke izgledao kao svemirski brod.

Većinu primeraka Meklusa RS 1000 je pokretao trocilindarski 1.0-litarski dvotaktni motor iz Wartburga, ali sa trostrukim karburatorom.

Automobil sa fotografija koji se trenutno prodaju putem aukcijske web stranice Collecting Cars, jedini je RS 1000 opremljen 1.3-litarskim “Müller-Andernach” V6 motorom iz DKW-a F102.

V6 motor tako male radne zapremine neobičan je sam po sebi, a činjenica da je dvotaktni – čini ga još posebnijim.

Zanimljivo je i da je prvotno bio zamišljen kao brodski motor.

Što se tiče Melkusa RS 1000, izrađeno je samo nekoliko prototipova sa tim motorom koji proizvodi 110 KS i 180 Nm.

Snaga se prenosi na zadnje točkove putem 5-brzinskog manuelnog menjača, što mu je – uz masu od samo 720 kg – dovoljno za maksimalnu brzinu od 201 km/h.

S obzirom na to da su standardni primerci sa trocilindarskim motorom raspolagali sa 68 KS i 118 Nm, ove su brojke u to vreme bile fantastične.

Za automobil iz 1976. koji je prema opisu ofarban u Ferrari Modena žutu boju i koji je do sada prešao tek 13.456 kilometara, prodavac kaže da je u savršenom fabričkom stanju, sa patinom vremena.

Za sada je najbolji ponuđač spreman da za njega izdvoji 16.000 evra, a aukcija još traje…

Ne izgleda mnogo za vrlo redak primerak pokušaja stvaranja sportskog automobila iza “gvozdene zavese”, koji su svojevremeno nazivali istočnonemačkim Ferrarijem.

Danas objavljeno

Modeli automobila starih pet godina kojima najsporije pada vrijednost

Vanja A

Bez straha od mraka: Intelli-Lux LED® svjetla iz Opela

Vanja A

Novi Range Rover stigao u modernijem ruhu, tehnološki napredniji nego ikada ranije

Vanja A

Ostavite komentar