Legendarni Enzo Ferrari je osmislio model 410 Sport Spider dok je tražio način da osigura titulu u šampionatu World Sportscar Championship 1955. godine. Kako bi došao do titule, morao je da napravi automobil koji bi mogao da bude dobar na stazama, ali i da uspešno završi petodnevni Carrera Panamericana reli kroz Meksiko.
Za potrebe šampionata je dizajniran novi tim šasije 519/C zajedno s cevastim ramom, a ugrađen je 5,0 litarski V12 motor koji je razvijao 400 KS. Samo dva primerka automobila su proizvedena, ali je reli Carrera Panamericana otkazan pa su automobili učestvovali na World Sportscar Championshipu 1956. godine.
Primerak na fotografijama nosi oznaku 0598 CM, a prvobitno su ga vozili Juan Manuel Fangio i Eugenio Castellotti. Nakon uspešnog debija na trci 1.000 km Buenos Airesa u januaru 1956. godine, automobil je poslat u Ferrarijevu fabriku te ga je kasnije kupio John Edgar. Nakon toga ga je za Team Edgar vozio Carroll Shelby te ostvario niz pobeda.
Automobil je bio toliko dobar da je impresionirao Shelbyja.
“Ništa ne može doći ni blizu ovog Ferrarija ako on radi”, kazao je Shelby za Los Angeles Times.
Kasnije je Ferrari vozio Richie Ginther i drugi, a automobil je povučen iz trka 1960. godine te je prodat. Novi vlasnik ga je vratio u svet trka 1963. godine te je učestvovao na trci Daytona Continental 3 Hours. Pravila su zahtevala fiksni krov pa je jedan napravljen za ovaj Ferrari, ali pokvario je aerodinamiku pa je na kraju vlasnik ipak koristio 250 GTO.
Ferrari 410 Sport Spider je ponovo “penzionisan” te je čuvan u kolekciji dve decenije. Godine 1980. ga je kupio Howard Cohen te ga je restaurirao, a od tada je automobil promenio nekoliko vlasnika. Originalni rezervoar za gorivo sadrži Shelbyjeve reči: “Gospodin Ferrari mi je rekao da je ovo najbolji Ferrari koji je ikada napravio”.
Automobil će novog vlasnika dobiti u avgustu.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: RM Sotheby's