"Fejsbuk" blokirao medijima u Australiji dijeljenje vijesti - BIGportal.ba
Svijet Vijesti

“Fejsbuk” blokirao medijima u Australiji dijeljenje vijesti

“Gugl” je popustio, ali “Fejsbuk” ne; smanjiće dijeljenje novinskih tekstova i informativnih emisija u Australiji kao odmazdu za plan zakona koji želi platforme prisiliti da plaćaju medijima za preuzimanje njihovih sadržaja.

Nalazimo se pred neugodnim izborom; ili ćemo se pokušati prilagoditi zakonu koji zanemaruje stvarne odnose platforme i izdavača ili ćemo prestati dopuštati informativne sadržaje na našoj platformi u Australiji. Teškog srca izabiremo drugu opciju – navodi kalifornijska kompanija u saopštenju.

– Korisnici u Australiji ne mogu više da nađu vijesti na Fejsbuku – objavio je CNN.

Australijska vlada radi na “obavezujućem kodeksu ponašanja” koji određuje odnose između tradicionalnih medija, koji su u finansijskim poteškoćama, i internetskih divova, počevši od “Gugla” i “Fejsbuka”, koji ubiru većinu globalnih prihoda od digitalnog oglašavanja.

Prema najavi iz “Fejsbuka”, njihovi korisnici u Australiji neće više moći vidjeti ni dijeliti linkove iz lokalnih ili međunarodnih medija, a australijski mediji neće moći objavljivati svoje sadržaje na stranicama platforme.

“Gugl” je takođe prijetio suspenzijom svojih usluga u Australiji, ali je nedavno objavio da je sklopio sporazum s medijskom grupom Ruperta Murdoka, “News Corp”, koja uključuje “Wall Street Journal”, “New York Post”, “The Times”, “The Sun” i “The Australian”.

Kalifornijska grupa je pristala da isplati “velike svote” za sadržaje novinskih naslova koji će se pojaviti na platformi pokrenutoj prošle godine, News Showcase.

To “istorijsko partnerstvo” će im omogućiti izbjegavanje prisilne arbitraže predviđene budućim zakonom u slučaju neuspješnih pregovora s medijima.

Direktor “Fejsbuka” za Australiju i Novi Zeland, Vilijem Iston je naveo u saopštenju da će se sigurno puno ljudi pitati zašto reaguju drugačije od “Gugla”, piše Index.

– “Guglov” pretraživač je “neraskidivo povezan s vijestima, a izdavači vijesti ne daju dobrovoljno svoje sadržaje. Ali na “Fejsbuku” odlučuju objaviti vijesti, jer im to omogućuje prodaju više pretplata, rast korisnika i povećanje prihoda od oglašavanja – objasnio je on.

Najveća svjetska društvena mreža navodi da je stvorila više od pet milijardi veza prema australijskim publikacijama, čiju vrijednost procjenjuje na 407 miliona australijskih dolara (261 miliona evra) za medije.

– Za “Fejsbuk” dobici su minimalni. Vijesti predstavljaju manje od četiri odsto sadržaja koje ljudi prate – naveo je Iston.

Dodaje kako mjesecima objašnjavaju australijskoj vladi da razmjene vrijednosti između “Fejsbuka” i izdavača idu njima u prilog, javlja Hina.

Danas objavljeno

Racije tokom vikenda u Banjaluci: U lokalu zatečeno 11 pijanih maloljetnika

M.

Hrvatska: Zaraženo 217 osoba

M.

U Srpskoj 69 novozaraženih; Preminulo 13 osoba

M.

Ostavite komentar