6. Septembra 2022.

Evolucija: od Maske hladnjaka do maske radarskog senzora

Big Portal

Za razliku od ljudskog lica, prednje maske vozila postaju sve mlađe s vremenom, razvijaju se i prilagođavaju onome što automobilu treba i što je dozvoljeno izvan granica funkcionalnosti.

Upravo to je slučaj sa Mercedes-Benzovom maskom. Ona je evoluirala otkako je Vilhelm Majbah ugradio svoj pronalazak, saćasti radijator, u Mercedes 35 PS 1900. godine. Rešetka hladnjaka je tada bila dizajnirana da reši problem hlađenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali je na kraju započela eru maski kao zaštitnog znaka vozila.

Godine 1931. dolazak Mercedes-Benz 170 je sve promenio. Po prvi put, hladnjak je montiran iza rešetke radi zaštite, koja je bila deo haube vozila. Tako je nastala kultna hromirana maska, koja nije služila samo kao zaštita hladnjaka već i kao identifikator, zajedno sa amblemom trokrake zvezde. Od tada, Mercedes je decenijama nastavio da razvija hromiranu masku.

Tokom pedesetih, Mercedes je predstavio novi samostalni dizajn rešetke modelom 300 SL “Gullving” i manjim 190 SL roudsterom. Interno je poznat kao „lice sportskog automobila“. Horizontalne letvice postale su zaštitni znak među narednim Mercedesovim vozilima.

Mercedes je 2007. godine počeo da nudi kupcima izbor rešetke u zavisnosti od nivoa opreme. Mogu da budu klasični (Classic i Elegance) ili sportski (Avantgarde), koji je bio ponuđen i u C-Klasi i E-Klasi.

Sa erom električnih vozila koja čeka iza ugla, Mercedes-Benz rešetke su tu da ostanu, ali sa drugačijom funkcijom od zaštitnog poklopca hladnjaka u prošlosti. Bez potrebe za hladnjakom rashladne tečnosti, nemačka marka prelazi na Black Panel masku za svoju EQ gamu, koja služi kao savršena površina za skrivene, ali nezamenljive senzore.

Izvor i više slika na sajtu Magazinauto.com

Foto: Mercedes

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare