"EV sa produženim radijusom kretanja nemaju budućnost" - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

“EV sa produženim radijusom kretanja nemaju budućnost”

Auto-industrija je ušla u tranzicioni period, kada SUS motori postepeno ustupaju mesto novim pogonskim sistema koji sadrže elektromotore.

Proizvođači automobila sve više se okreću električnim pogonskim sistemima, a jedan od problema sa kojim se suočavaju je relativno mala autonomija u vožnji. Neki od njih ovaj problem rešavaju većim baterijama, ali se time povećava i masa vozila, dok pojedine kompanije, poput BMW-a, u svoje modele na struju ugrađuju dodatni mali benzinski agregat koji služi isključivo kao generator električne energije kada se ona uskladištena u baterijama potroši.

Tipičan primer ovakvog vozila je BMW i3, koji nosi oznaku “i3 REx”. Međutim, u bavarskom proizvođaču smatraju da električna vozila sa produženim radijusom kretanja nemaju budućnost.

U razgovoru za Green Car Reports, BMW-ov menadžer za elektromobilnost, Jan Friemann, izjavio je da su dani takvih automobila odbrojani, iako se BMW i3 REx i dalje prodaje na nekim tržištima u svetu.

“Ideja koja se krije iza produženog radijusa zaista pomaže ljudima da prevaziđu strah od male autonomije EV”, rekao je Friemann, govoreći o prednosti pogonskih agregata sa dodatnim benzinskim motorom.

“Sa tom dodatnom opcijom, vozač uvek ima osećaj sigurnosti i može sam sebi da kaže: u redu, imam rezervno rešenje ako se isprazne baterije.”

Friemann je objasnio da su takvi pogonski sistemi bili važniji kada su električna vozila još bila u povoju. Međutim, rast broja stanica za brzo punjenje širom Evrope i Sjedinjenih Država postepeno otklanja strah kod vlasnika EV da će možda ostati bez električne enegrije.

Podsećamo, BMW i3 REx pored pogonskog elektromotora ima i mali 2-cilindarski benzinac sa svega 647 ccm, preuzet iz motocikla. Ovaj agregat služi kao generator električne energije i samim tim produžava autonomiju u vožnji u odnosu na regularan i3.

B92

Danas objavljeno

Nedeljna galerija: Ford Focus

Vanja A

Koliko često gledate u ovaj mjerač na instrument tabli i zašto je to važno?

V.R.

Kada ni Mini nije dovoljno mini

V.R.

Ostavite komentar