Euro NCAP svake godine objavljuje listu vozila koja su ostvarila najbolji rezultat u svojoj klasi i plasman u odnosu na konkurente. Nagrada se zasniva na ukupnoj oceni u sledećim kategorijama: zaštita odraslih putnika, zaštita dece, sistemi za prepoznavanje pešaka i sistemi aktivne bezbednosti.
Najbolji automobil u klasi se bira na osnovu zbira rezultata postignutih u ovim kategorijama.
Euro NCAP je novom Qashqai dodelio 91% za zaštitu odraslih putnika i dece, stavljajući ga u sam vrh svoje klase.
Ovaj uspeh je zahvaljujući naprednoj, jačoj CMF-C šasiji, koja je ojačana na ključnim lokacijama korišćenjem očvrsnutog čelika kako bi se postigla veća krutost i udarna sila jastuka, pre nego što stigne do sigurnosne ćelije putničkog prostora.
Dodavanjem centralnog vazdušnog jastuka, po prvi put u Nissanu za evropsko tržište, kako bi se sprečio frontalni sudar između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara, Qashqai je postigao maksimalnih 16 poena u bočnom udaru test.
Gotovo maksimalnu ocenu, 23,8 od mogućih 24, postigao je za zaštitu dece, a maksimalnih 12 poena osvojio je za proveru ispravnosti postavljanja dečjeg sedišta.
70% za zaštitu ugroženih učesnika u saobraćaju
Qashqai je postigao rezultat od 70% na testovima bezbednosti za bicikliste i pešake. Nissan Qashqai je opremljen sa nekoliko aktivnih bezbednosnih funkcija, uključujući inteligentni sistem kočenja u slučaju nužde koji upozorava vozača i automatski koči ako otkrije rizik od sudara sa drugim vozilom, pešakom ili biciklistom. Ovi sistemi su standardni na svim nivoima opreme novog Qashqai ja, a ne samo na najvišim.
Sigurnosni sistemi
Euro NCAP daje prioritet prevenciji nezgoda i nagrađuje one tehnologije koje pomažu vozačima da izbegnu sudar. Zahvaljujući Nissanovoj tehnologiji inteligentne mobilnosti, Qashqai je i ovde postigao visoku ocenu od 95%. Opremljen je sveobuhvatnim paketom naprednih tehnologija. Nissan je prvi u Evropi koji je opremljen head-up displejom, koji omogućava vozaču da proveri brzinu, uputstva navigacionog sistema i trenutno ograničenje brzine, a da ne skreće pogled sa puta.
Inteligentna svetla koja prilagođavaju oblik svetlosnog snopa kako bi sprečila zaslepljujuće nadolazeće vozače su još jedan primer Qashqai jeve tehnologije za poboljšanje bezbednosti. Takođe je opremljen sistemom za praćenje mrtvog ugla koji detektuje vozila van vidnog polja vozača u susednoj traci i preuzima kontrolu da vrati Qashqai u saobraćajnu traku i izbegne opasnost. Upozorenje o nadolazećem saobraćaju pozadi takođe pomaže u sprečavanju sudara pri izlasku sa parkinga.
Novi Qashqai je izgrađen na platformi Alijanse CMF-C, napravljen od naprednih materijala i korišćenjem novih proizvodnih tehnika koje ga čine čvršćim, dok je sama konstrukcija 60 kg lakša od svog prethodnika.
Dejvid Mos, viši potpredsednik, regionalno istraživanje i razvoj u Nissanovom tehničkom centru za Evropu, rekao je: „Prilikom razvoja novog Qashqai ja, razmotrili smo kako tehnologija može pomoći vozaču u situacijama kada je jako opterećen. Pomoć se odvija u fazama. Prvi korak je informacija, pa upozorenje i na kraju intervencija u slučaju da vozač ne preduzme odgovarajuće korake.
On je dodao: „Koristeći napredne materijale, uključujući čelik visoke čvrstoće, za izradu karoserija vozila i Nissanove pasivne i aktivne inteligentne tehnologije mobilnosti, možemo vozačima pružiti uglađene i agilne karakteristike vožnje i vrhunsku zaštitu u svakom pogledu. Zaista smo ponosni na ovaj vrhunski rezultat.”
Euro NCAP sprovodi nezavisna testiranja vozila od 1997. godine i testira većinu novih vozila na osnovu kriterijuma koje stalno unapređuje. Pored stvarne izdržljivosti vozila u različitim simulacijama sudara, organizacija takođe testira i procenjuje tehnologije za izbegavanje sudara.