Intelligent Speed Adaptation (ISA) je sistem koji vozača na nekoliko načina obavještava i upozorava na prekoračenje zakonskog ograničenja brzine. Povezan je s GPS-om i digitalnim kartama te se automatski prilagođava ograničenjima na pojedinim putevima.
Postoji nekoliko načina rada ISA. Na primjer, informativni ISA daje vozaču povratne informacije putem vizuelnog ili audio signala, upozoravajući ISA povećava suprotni pritisak na papučicu gasa (otežava ubrzanje), a interventni ISA raznim funkcijama, poput smanjenja ubrizgavanja goriva, smanjuje prekoračenje brzine. Vozač će imati mogućnost poništavanja/isključivanja sistema i preuzimanja kontrole nad vozilom u svim načinima rada.
60% do 75% građana EU je za uvođenje ISA
Prekomjerna brzina uzrokuje oko 30% automobilskih nesreća sa smrtnim ishodom. U prosjeku, 40% do 60% vozača prelazi ograničenje brzine.
Stoga je Evropska unija istražila na koje sve načine napredna tehnologija može poboljšati sigurnost na putevima. Eksperimenti sa sistemom ISA provedeni su u deset evropskih zemalja: Austriji, Belgiji, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Mađarskoj, Nizozemskoj, Španiji i Švedskoj. Ranija studija u Nizozemskoj pokazala je da bi ISA mogao smanjiti broj prijema u bolnice za 15%, a broj umrlih za 21%, piše EK.
Prema ispitivanjima građana Evropske unije, približno 60% do 75% njih prihvatilo bi sistem ISA u svojim automobilima.
Sistem ISA će morati imati sva nova vozila do jula 2024?
Javna rasprava o nacrtu novog evropskog propisa završila je prije mjesec dana. Na sastanku koji je održan u maju članice EU dale su svoje neformalno odobrenje za nacrt tehničkih specifikacija ISA koji će biti službeno usvojen u julu.
Evropski savjet za sigurni prevoz (ETSC) pozdravio je odobrenje ISA od strane država članica Evropske unije. Prema predloženom planu EU će do sljedeće godine imati do sada najstrože bezbjednosne standarde za vozila na svijetu sa sistemima koji uključuju kočenje u nuždi (AEB), pomoć u zadržavanju vozila unutar vozne trake (ELKS) te sistem ISA. Godine 2024. bi svaki novi automobil koji se prodaje u EU morao imati sve te bezbjednosne sisteme.
Odnosno, prijedlog je da ISA bude obvezan za kategorije vozila M1, N1, M2, N2, M3 i N3 do 6. jula 2022, a za sve nove tipove vozila u Evropi do 7. jula 2024. Neki proizvođači takav sistem već danas nude kao dodatnu funkciju u svojim vozilima.