24. Decembra 2021.

Etijen Dipon iz kompanije Rakuten Viber: Marketing upotrebom masovnih poruka – šta raditi, a šta ne?

Big Portal

Svet više ne sedi pred kompjuterom u potrazi za informacijama. Umesto toga, putem mobilnih telefona pristupamo veb-sajtovima, otvaramo aplikacije i objavljujemo razne sadržaje na društvenim mrežama. To znači da je za biznise važno da budu prisutni na više platformi, uključujući i mobilne uređaje.

Sa usponom pametnih telefona, tableta i tzv. prenosne tehnologije, biznisi mogu svojim korisnicima da ponude personalizovanije iskustvo. Kompanije mogu da imaju autentične, razgovore jedan-na-jedan sa kupcima, te da tako stvaraju lojalnost i pospešuju prepoznatljivost brenda. Zato su mobilne poruke odličan način da relevantnim i pravovremenim informacijama doprete do svojih kupaca i potencijalnih kupaca.

U tu svrhu, za svakog marketara ključno je da razvije strategiju kako bi došao do svoje publike.

Viber je lider u mobilnim porukama već više od deset godina, sa korisnicima u 190 zemalja sveta. Više od 5.000 biznisa koristi Viber za komunikaciju sa svojim mušterijama, uključujući velikane poput Koka-koleRajfajzen banke i Fudbalskog kluba Barselona. Viber nudi širok dijapazon alata za poslovne poruke kojima se ostvaruje ličniji, jedan-na-jedan kontakt sa korisnicima. Znamo ponešto o tome šta funkcioniše, a šta ne funkcioniše u svetu poruka – i srećni smo što možemo neke preporuke da podelimo sa vama.

Viberovih top 10 saveta za mobilne poruke

Mobilne poruke mogu da budu jednostavan, ličan i zabavan način komunikacije, ali isto tako mogu da budu i pogrešno korišćene. Saznajte kako da masovne poruke budu korisnije i za klijente i za biznise.

Šta raditi?

• Započnite razgovor, puko slanje poruke nije dovoljno

Korišćenje konverzacionog, svakodnevnog tona ključ je za to da vaša poruka bude primljena na poželjan način – koristite ton koji je prirodan i privlačan. Budite lični i budite promišljeni – imajte na umu, takmičite se za pažnju korisnika sa svim drugim porukama koje dobijaju. Istraživanja pokazuju da su ljudi skloniji da se angažuju u komunikaciji s brendovima kada posle razgovora osećaju da brend razume njihove potrebe.

Na primer, opcija dvosmerne komunikacije u Viberovim poslovnim porukama omogućuje pravim asistentima da pomognu kupcima pri izboru poklona, zatim u vezi sa veličinom i karakteristikama proizvoda, kao i da pruže pomoć pri sklapanju ili montiranju proizvoda.

• Segmentirajte publiku i šaljite tačno ciljane poruke

Moćno je oruđe kada razumete kontekst kupca i njegove aktuelne potrebe, pa zatim u skladu sa time pošaljete adekvatnu poruku u pravom tonu. Odaberite najrelevantnije i najličnije poruke za svoju publiku, jer ćete ih u suprotnom preplaviti sadržajem. Treba da poznajete svoju publiku i njene želje.

U mogućnosti ste da integrišete Viberove poslovne poruke sa vašim servisom za odnose s kupcima (CRM) ili bazom korisnika – tako da možete da sačuvate i analizirate istoriju aktivnosti korisnika, na osnovu koje možete da šaljete visoko-segmentirane, personalizovane i korisne ponude velikom broju ljudi.

• Samo jednostavno

Razmišljajte o kontekstu mobilne platforme. Kratke i konkretne poruke obično daju najbolje rezultate.

• Zatražite povratnu informaciju

Stavite kupcima do znanja da cenite njihovo mišljenje. Odgovarajte na njihova pitanja i komentare, tako pokažite da vam je stalo. Takođe, možete da odaberete nekoliko komentara i da ih koristite na svom veb-sajtu, ili radi promocije brenda na društvenim mrežama.

• U kreativnosti je moć

Koristite slike i vizuale kako biste dočarali svoju poruku. Služite se emotikonima kako biste se bolje izrazili. Ne plašite se da bude kreativni. Većina ljudi voli humor, a on može da poveća broj klikova na vaše linkove. Zahvaljujući bogatim mogućnostima Viberovih poslovnih poruka (vizuali, video snimci, „pozivi na akciju“, linkovi itd.), u svoje poruke možete čak i da uključite igru – napravite zabavan i interaktivan kviz za kupce, koji će potom dobiti popust ako budu uspešni u kvizu.

Foto: Viber

Šta ne raditi?

• Ne koristite masovne, iste poruke svima, time šaljete korisnicima sadržaj koji nije ličan i iritira ih

Samo ćete ih nervirati, a to će dovesti do toga da se ljudi odjave sa vašeg servisa. Vaši kupci su ljudi, nisu samo broj koji se „gađa“ oglasima – željni su da kupe vaš proizvod, ali nakon što su imali pozitivno iskustvo s vama.

• Ne šaljite poruke koje ne zanimaju vaše korisnike

Neka se vaš marketing odvija u kontekstu vaše publike. Stvorite jedinstveno i lično iskustvo za svoje korisnike. Kada su ljudi aktivni u komunikaciji, onda ne samo da su lojalni, već će i sa prijateljima deliti ono što vi šaljete. Pet puta je skuplje privući novog kupca nego zadržati postojećeg – zato je važno napraviti izvrsno korisničko iskustvo za bazu vaših lojalnih mušterija.

• Ne koristite sva velika slova u vašim porukama

Kada je cela poruka napisana velikim slovima, to se smatra vikanjem i može da smeta vašoj publici.

• Ne šaljite mobilne poruke ljudima koji nisu pristali na to da dobijaju vaše poruke

To je upad u njihovu privatnost. Možda ne žele da komuniciraju s vama. Na Viberu, brend može da dobije verifikovani Viber poslovni profil i da šalje zvanične poslovne poruke s tog naloga svojim klijentima, ali samo pod uslovom da pristane na pravila o privatnosti. Tako smo se postarali da brendovi šalju – a korisnici primaju – relevantne poruke.

• Ne predstavljajte lažno svoj proizvod

Kada kupci saznaju istinu, biće razočarani i izgubiće poverenje u vas.

Konverzacijske poruke

Konverzacijske poruke najnoviji su trend u svetu mobilnog marketinga. Marketari počinju da shvataju potencijal povezivanja sa kupcima putem razgovora jedan-na-jedan. Ne samo da je to neformalan način komunikacije, već on u sebi sadrži specifičan karakter, kao i osećaj prirodnosti biznisa. Prednosti? Jača se veza sa korisnicima, pruža im se šansa da sa kompanijom komuniciraju na ličan način, a sve to vodi povećanju osećanja zadovoljstva korisnika.

Konverzacijske poruke obično su kratke i nenametljive, ne predstavljaju napor za onoga ko ih prima. Neka vaše poruke budu konzistentne, relevantne, lične i primamljive – to predstavlja veliku promenu u odnosu na tradicionalni, jednosmerni metod komunikacije. Konverzacijske poruke znatno su privlačnije od onih tipičnih, standardizovanih masovnih poruka.

Najnoviji trendovi u mobilnom marketingu

U svetu u kojem dominiraju mobilni uređaji, suštinski je važno da razmišljate o tome kako komunicirate sa svojom publikom, i da uvek budete u toku sa najnovijim tehnološkim trendovima. Poslovne poruke jedan su od najnovijih i najefektnijih načina da se povežete sa korisnicima i da reklamirate svoje brend. One omogućuju biznisima da šalju lične i specifično ciljane poruke direktno u mobilne telefone korisnika. Ta vrsta marketinga sve više dobija na popularnosti upravo zato što je efikasna u tome da dopre do korisnika. Brendovi više ne treba sebi da postavljaju pitanje: „Kako da pošaljemo masovne poruke?“ – ne, moraju da misle o tome kako da njihova poruka bude relevantna i vredna za kupce.

Još jedna prednost poslovnih poruka jeste što su izuzetno pristupačne. Možete da doprete do velikog broja ljudi za samo delić troškova u poređenju sa drugim formama makretinga. Takođe, nije vam potreban ogroman budžet kako biste počeli kampanju – možete da počnete malim budžetom, a onda da vidite da li je učinkovito to što radite. Ukoliko tražite efektan i pristupačan način da se povežete sa korisnicima, mobilne poruke su izvanredna opcija.

Benchmark.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare