5. Februara 2021.

ESP spašava živote na putevima već više od 25 godina

Big Portal

Funkcioniše u saradnji sa sistemom ABS na način da detektira razliku u brzini vrtenja svakog pojedinog točka te u toj situaciji koči suprotnim točkom kako bi vozaču omogućio da vrati kontrolu nad vozilom, prenosi autopress.hr

Koči svakim točkom pojedinačno na način da prilikom pojave preupravljanja, gubitka prianjanja na prednjim točkovima, koči vanjskim prednjim točkom, a prilikom pojave podupravljanja, gubitka prianjanja zadnjih točkova, koči unutrašnjim zadnjim točkom.

Prvi slični sistemi pojavili su se još 1983. godine. Toyota Crown bila je opremljena sistemom Anti-Skid Control, a od 1987. godine BMW, Mercedes-Benz i Toyota u najopremljenije modele uveli su prve Tracion control sisteme.

No, prvi pravi ESP sistem razvili su Bosch i Mercedes-Benz zajedničkim snagama, a ugrađen je u Mercedes-Benz S 600 Coupe 1995. godine. Kasnije iste godine Toyota Crown Majesta dobila je sistem VSC (Vehicle Stability Control), koji radi na istom principu.

Veliki doprinos u pogledu smanjenja broja saobraćajnih nesreća uopšte nije potrebno komentarisati. Još 2009. EU je dala preporuku svim proizvođačima automobila da sve nove modele opreme ESP-om, a od 1. novembra 2014. godine na području EU svi novi automobili moraju za imati u serijskoj opremi.

Posljednja generacija ESP sistema koju je razvio Bosch mjeri razliku u brzini vrtenja točkova čak 25 puta u sekundi. Samo na području EU od 1995. godine ESP je spasio više od 25.000 života i spriječio gotovo pola miliona saobraćajnih nesreća.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare