Električni trotineti voziće se pre svega biciklističkim trakama i stazama. Ukoliko nema biciklističke infarstrukture, otvoreni su im trotoari, ali pod uslovom da ne voze brže od pešaka – precizno do pet kilometara na sat.
U situacijama, kada su i pešački pravci zauzeti ili nedostupni, laka električna vozila mogu i na put. Ograničenje je da su to deonice kojima se ne vozi brže od 30 kilometara na sat, pišu Novosti.
Nacrt Zakona o bezbednosti u saobraćaju na putevima, koji je trenutno u javnoj raspravi, prvi put tretira, definiše i postvlja pravila za električne trotinete. Procene su da ih u Srbiji ima između 200.000 i 400.000.
Nova verzija propisa mogla bi u skupštinsku proceduru da uđe u martu
Na okruglom stolu održanom u sredu u Privrednoj komori Srbije, povela se rasprava da li je 14 godina primeren uzrast od koga se sme upravljati ovim vozilima, kao i da li je njihovo osiguranje od odgovornosti obavezno.
Predlagači, Ministarstvo unutrašnjih poslova, pojasnili su da su se dugo dvoumili oko uzrasta i prelomili, jer mladi od te dobi snose pravnu odgovornost.
Kada je reč o obaveznom osiguranju, ono nije predviđeno.
Predstavnici transportne zajednice uputili su zahtev da se ovim zaklonom smanji starosna granica za buduće vozače autobusa i kamiona, jer je nemoguće obezbediti vozače.