15. Novembra 2022.

Električni kamioni su previše zahtjevni? Jedan punjač mora da ima snagu omanjega grada

Big Portal

Na puteve stižu prvi električni kamioni, a Tesla u decembru pušta u saobraćaj svoj prvi Semi, koji ima autonomiju od oko 800 km i može povući teret od 40 tona.

Deluje kao lepa priča, ali da li je baš tako? Odnosno, da li je teretni drumski saobraćaj spreman za električnu tranziciju?

Verovatno ne, jer prema novoj opsežnoj studiji koju je sprovela kompanija National Grid Plc. istraživači su otkrili da će do 2030. elektrifikacija tipične stanice za punjenje na auto-putu zahtevati ogromnu količinu energije, kao veliki stadion – i to uglavnom samo za električna putnička vozila.

Kako sve više električnih kamiona bude izlazilo na puteve, projektovane potrebe električne energije za jednu stanicu za punjenje biće jednake potrošnji električne energije omanjeg grada. Govorimo o 2035. godini, piše Bloomberg.

Autori studije naglašavaju da nije problem u samoj proizvodnji električne energije – ona bi trebalo biti bude dovoljna, nego u činjenici da je potrebno izgraditi hiljade superbrzih punjača (velikog kapaciteta), a to bi mogao biti izazov.

Tako su pojedini kupci električnih Daimlerovih kamiona u SAD morali da odustanu od nabavke, jer su shvatili da na transportnoj ruti nemaju gde da pune svoja teretna vozila.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare