24. Februara 2021.

Električni Ioniq 5

Big Portal

Ipak, ne radi se o malom hatchbacku s Mitsubishijevim motorima iz prvih dana južnokorejskog brenda, nego o potpuno novom SUV-u srednje veličine s električnim pogonom.

Ioniq 5 je baziran na E-GMP platformi i predstavlja produkcijsku verziju koncepta 45 predstavljenog na Sajmu automobila u Frankfurtu 2019. godine. Model je uveliko zadržao dizajn koncepta uključujući njegove oštre linije, pop-out ručice vrata, a na nekim tržištima će biti dostupne i kamere umesto standardnih bočnih retrovizora. Međutim, na tržištima gde nisu legalne, automobil će imati standardne retrovizore. Upravo zbog toga je na većini zvaničnih fotografija prikazan automobil s takvim retrovizorima.

Hyundai je za Ioniq 5 izabrao 20-inčne aerodinamički optimizovane felne, najveće koje je ikad dobio jedan električni automobil južnokorejske kompanije, a apred i nazad su LED svetla nalik pikselima u obliku pravougaonika.

Novi Ioniq 5 je dugačak 4.635 mm, njegovo međosovinsko rastojanje iznosi 3.000 mm, visok je 1.605 i širok 1.890 mm, a te dimenzije mu omogućavaju prostor u unutrašnjosti koji odgovara vozilima u većem segmentu.

Platforma za električna vozila je maksimalno iskorišćena u unutrašnjosti, pod je ravan, putnici imaju više prostora za noge, a centralna konzola dolazi s kliznim mehanizmom pa se može pomeriti unazad do 140 mm. To bi moglo da bude posebno korisno prilikom parkiranja u uskom prostoru za parking tako da vozač može lako da izađe iz vozila i na vrata suvozača ili obrnuto. Zapremina prtljažnika iznosi 531 litar i povećava se na 1.600 litara obaranjem zadnjiih sedišta.

S obzirom da se radi o električnom automobilu, Ioniq 5 ima i prostor za prtljag ispod prednjeg poklopca, a njegov kapacitet zavisi da li se radi o verziji s pogonom na zadnje ili na sva četiri točka. Ako je reč o zadnjem pogonu, zapremina iznosi 57 litara, a u slučaju modela s pogonom na sva četiri točka se smanjuje na 24 litra.

Na armaturnoj ploči dominiraju dva 12-inčna ekrana, jedan služi kao displej za vozača, a drugi za infotainment sistem. Oba su smeštena u jedan veći deo stakla. Ručica menjača je iza upravljača, a vozaču je na raspolaganju i HUD ekran s AR podrškom.

Prostor za noge putnika na zadnjim sedištima je veći zahvaljujući tome što su prednja sedišta za 30 posto tanja u odnosu na standardna. Sva sedišta mogu da se pomeraju napred i nazad. Mnoge površine u unutrašnjosti su napravljene od recikliranih materijala uključujući plastične boce.

Vredan pomena je i solarni krov koji dodatno povećava efikasnost prikupljajući sunčevu energiju i puneći bateriju za povećanje dometa.

Kupcima će na raspolaganju biti baterije kapaciteta 58 i 72,6 kWh. Osnovni model ima jedan motor na zadnjoj osovini, dok skuplji model ima motor napred i nazad pa samim tim i pogon na sva četiri točka. Obe verzije dostižu maksimalnu brzinu od 185 km/h.

Model s jednim motorom razvija 168 KS i 350 Nm obrtnog momenta a od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi. Model s dva motora i slabijom baterijom isporučuje ukupno 232 KS i 605 Nm obrtnog momenta te ubrzava do “stotke” za 6,1 sekundu.

U sliučaju modela sa zadnjim pogonom i većom baterijom snaga iznosi 215 KS i 350 Nm, a ubrzanje od 0 do 100 se ostvaruje za 7,4 sekunde. Najsnažnija verzija dolazi sa dva motora koji ukupno nude 302 KS i 650 Nm obrtnog momenta, a ima i veću bateriju. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h su potrebne 5,2 sekunde.

Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 19 minuta zahvaljujući 800V punjenju i 350kW punjaču. Petominutno punjenje je dovoljno za 100 km dometa. Model sa zadnjim pogonom i većom baterijom može preći 480 km.

Ioniq 5 stiže na tržište nešto kasnije ove godine, a biće dostupan u devet boja eksterijera, odnosno četiri boje unutrašnjosti.

Sledeće godine se očekuje Ioniq 6 kao produkcijska verzija koncepta Prophecy. SUV pod nazivom Ioniq 7 se očekuje početkom 2024. godine.

Izvor:Klix.ba/Motor1.com

Foto i video: Hyundai

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare