Električni dvosJed Microlino ima retro dizajn i košta 12.000 evra - BIGportal.ba
Auto-moto Koncepti

Električni dvosJed Microlino ima retro dizajn i košta 12.000 evra

Automobil koji dizajnom podseća na čuvenu BMW Isettu iz sredine 20. veka, idealan je za grad, a može da pređe sa punom baterijom i do 200 km.

Kompanija Micro već godinama radi na malom gradskom automobilu na struju, za čiji su izgled i funkcionalnost dizajneri potražili inspiraciju u sličnom modelu od pre 60-ak godina.

Isetta je najmanji i verovatno najneobičniji automobil koji je nosio amblem BMW-a u istoriji te bavarske kompanije. Ovaj model dizajniran u Italiji, proizvodio se između 1955. i 1962. po licenci u nekoliko zemalja, uključujući i Nemačku gde ju je izrađivao BMW koji je tada bio daleko od reputacije premijum proizvođača koju ima danas.

Foto: Micro promo

MOŽDA VAS ZANIMA

Da Isetta ne bude zaboravljena u 21. veku postarali su se u kompaniji Micro, kada su pre nekoliko godina predstavili koncept modernizovane, električne varijante ovog vozila pod novim imenom – Microlino.

Osnovna dizajnerska koncepcija Isette je sačuvana, kao i sistem ulaska u vozilo sa jednim vratima, koja se nalaze na prednjem delu automobila.

Foto: Micro promo

Micro je sada predstavio unapređenu produkcijsku verziju nazvanu Microlino 2.0. U odnosu na prvobitni koncept iz 2016, serijska varijanta ima još moderniji izgled sa prednjom LED trakom duž čitave širine vozila, a zadržani su glavni farovi na mestima spoljnih retrovizora, što je bio zaštitni znak originalneIsette iz 20. veka.

Spoljna ručica za otvaranje vrata je sada vizuelno sakrivena, a povećan je prostor za glave putnika u kabini.

Takođe su suženi A stubovi, kako bi se poboljšala preglednost u vožnji, dok je razmak između zadnja dva točka povećan za 50% u odnosu na koncept, pa je auto sada stabiliniji, udobniji i bezbedniji u vožnji.

Foto: Micro promo

Izmene su vidljive i u kabini – volan više nije pričvršćen za vrata i ne pomera se kada se ona otvaraju, već je fiksiran za stub koji je pričvršćen za pod vozila.

Kokpit je potpuno minimalistički, sa digitalnim ekranom na mestu instrument table i prednjom šipkom koja služi kao rukodržač, ali i nosač smartfona i Bluetooth zvučnika koji mogu da se zakače za nju.

Foto: Micro promo

Microlino 2.0 ima elektromotor za koji proizvođač tvrdi da može da “pogura” auto do brzine od 90 km/h, ne precizirajući njegovu snagu.

Za čuvanje električne energije koriste se baterije od 8 kWh ili 14,4 kWh. Manja obezbeđuje autonomiju od oko 125 km, a sa većom je moguće preći i do 200 km.

U kompaniji Micro kažu da se baterije mogu dopuniti za otprilike 4 sata na kučnoj utičnici.

Foto: Micro promo

Početak proizvodnje planiran je za 2021. godinu, a Microlino 2.0 prodavaće se po ceni od 12.000 evra.

Kompanija tvrdi da je primila već 17.000 rezervacija zainteresovanih kupaca.

Stiže i Microletta

Foto: Micro promo

Osim malog električnog četvorotočkaša, Micro je predstavio i koncept električnog skutera sa 3 točka, nazvan Microletta.

Ovaj tricikl može da razvije brzinu od 80 km/h a ima bateriju od 4,2 kWh. Autonomija u vožnji je preko 100 km, a koncepcija baterije je takva da se ona po potrebi može izvaditi iz skutera kad je prazna i zameniti za punu, čime se izbegava čekanje da se istrošena ponovo napuni.

Foto: Micro promo

Iako je Microletta tehnički konceptno vozilo, u kompaniji Micro kažu da planiraju serijsku proizvodnju.

Nisu saopštili kada će se to desiti, s obzirom da su trenutno fokusirani na Microlino 2.0, ali su već počeli da primaju rezervacije i za skuter, koji bi trebalo da košta oko 4.900 evra.

Foto: Micro promo

Foto: Micro promo

Foto: Micro promo

B92.NET

Danas objavljeno

Ko je krivac za proklizavanje, automobil, vozač ili gume?

D

Istraživanje: Kako se sigurno voziti u autu u doba korone?

D

Koliko smiju biti stare gume kada ih se kupuje kao nove?

D

Ostavite komentar