Kompanija Micro već godinama radi na malom gradskom automobilu na struju, za čiji su izgled i funkcionalnost dizajneri potražili inspiraciju u sličnom modelu od pre 60-ak godina.
Isetta je najmanji i verovatno najneobičniji automobil koji je nosio amblem BMW-a u istoriji te bavarske kompanije. Ovaj model dizajniran u Italiji, proizvodio se između 1955. i 1962. po licenci u nekoliko zemalja, uključujući i Nemačku gde ju je izrađivao BMW koji je tada bio daleko od reputacije premijum proizvođača koju ima danas.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/11651197415e60ebf77e9d2930302371_v4_big.jpg)
MOŽDA VAS ZANIMA
Da Isetta ne bude zaboravljena u 21. veku postarali su se u kompaniji Micro, kada su pre nekoliko godina predstavili koncept modernizovane, električne varijante ovog vozila pod novim imenom – Microlino.
Osnovna dizajnerska koncepcija Isette je sačuvana, kao i sistem ulaska u vozilo sa jednim vratima, koja se nalaze na prednjem delu automobila.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/770891765e60ebf79ee85331095769_v4_big.jpg)
Micro je sada predstavio unapređenu produkcijsku verziju nazvanu Microlino 2.0. U odnosu na prvobitni koncept iz 2016, serijska varijanta ima još moderniji izgled sa prednjom LED trakom duž čitave širine vozila, a zadržani su glavni farovi na mestima spoljnih retrovizora, što je bio zaštitni znak originalneIsette iz 20. veka.
Spoljna ručica za otvaranje vrata je sada vizuelno sakrivena, a povećan je prostor za glave putnika u kabini.
Takođe su suženi A stubovi, kako bi se poboljšala preglednost u vožnji, dok je razmak između zadnja dva točka povećan za 50% u odnosu na koncept, pa je auto sada stabiliniji, udobniji i bezbedniji u vožnji.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/10398598265e60ebf806cef638660423_v4_big.jpg)
Izmene su vidljive i u kabini – volan više nije pričvršćen za vrata i ne pomera se kada se ona otvaraju, već je fiksiran za stub koji je pričvršćen za pod vozila.
Kokpit je potpuno minimalistički, sa digitalnim ekranom na mestu instrument table i prednjom šipkom koja služi kao rukodržač, ali i nosač smartfona i Bluetooth zvučnika koji mogu da se zakače za nju.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/10960218305e60ebf839f5c483209241_v4_big.jpg)
Microlino 2.0 ima elektromotor za koji proizvođač tvrdi da može da “pogura” auto do brzine od 90 km/h, ne precizirajući njegovu snagu.
Za čuvanje električne energije koriste se baterije od 8 kWh ili 14,4 kWh. Manja obezbeđuje autonomiju od oko 125 km, a sa većom je moguće preći i do 200 km.
U kompaniji Micro kažu da se baterije mogu dopuniti za otprilike 4 sata na kučnoj utičnici.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/2925131875e60ebf8587ea948028222_v4_big.jpg)
Početak proizvodnje planiran je za 2021. godinu, a Microlino 2.0 prodavaće se po ceni od 12.000 evra.
Kompanija tvrdi da je primila već 17.000 rezervacija zainteresovanih kupaca.
Stiže i Microletta
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/6910668835e60ebf87fb40707682940_v4_big.jpg)
Osim malog električnog četvorotočkaša, Micro je predstavio i koncept električnog skutera sa 3 točka, nazvan Microletta.
Ovaj tricikl može da razvije brzinu od 80 km/h a ima bateriju od 4,2 kWh. Autonomija u vožnji je preko 100 km, a koncepcija baterije je takva da se ona po potrebi može izvaditi iz skutera kad je prazna i zameniti za punu, čime se izbegava čekanje da se istrošena ponovo napuni.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/8478636075e60ebf89cf23729710087_v4_big.jpg)
Iako je Microletta tehnički konceptno vozilo, u kompaniji Micro kažu da planiraju serijsku proizvodnju.
Nisu saopštili kada će se to desiti, s obzirom da su trenutno fokusirani na Microlino 2.0, ali su već počeli da primaju rezervacije i za skuter, koji bi trebalo da košta oko 4.900 evra.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/3754823275e60ebf8b98a8089310210_v4_big.jpg)
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/10962980725e60ebf8d86b5191015230_v4_big.jpg)
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/5644971045e60ebf910571273748207_v4_big.jpg)