Suprotno onome što se ponekad pretpostavlja, visokonaponski sistem električnog vozila ne predstavlja rizik od strujnog udara, bilo u vožnji, bilo prilikom punjenja. Sofisticirana sigurnosna tehnologija s prekidačima i mnoštvom senzora garantuje sigurnost. Sve električne komponente u potpunosti su zaštićene tako da nema rizika od strujnog udara, čak ni u auto perionici, u poplavama ili prilikom punjenja po kiši. Na primer, postupak punjenja započinje tek kada automatska provera sistema otkrije sigurnu vezu između vozila i stanice za punjenje. Ako se otkrije kvar, protok električne energije do baterije se trenutno zaustavlja. Pored toga, brojna istraživanja su pokazala da je rizik od požara u električnom vozilu jednako nizak kao i u vozilima s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Štaviše, koncept električnog vozila znači da nema zapaljivog goriva. Sa tehničke tačke gledišta, stručnjaci smatraju da je spontano paljenje litijum-jonske baterije ili eksplozija zapaljenog električnog vozila praktično nemoguća.
POGONSKA BATERIJA INSTALIRANA TAKO DA JE BEZBEDNA ČAK I PRI SUDARU
Pogonska baterija u modelu ŠKODA ENYAQ iV ugrađena je u donji deo, gde je zaštićena od deformacija. Ispitivanja sudara dokazuju da se moderna električna vozila u nesreći ponašaju dobro kao i automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Na primer, ENYAQ iV postigao je najvišu ocenu od pet zvezdica na Euro NCAP referentnom testu sigurnosti od sudara, kao i brojni drugi ŠKODA modeli. Visokonaponski sistem ne predstavlja povećani rizik u slučaju nesreće; električne komponente automatski se odvajaju od baterije u roku od milisekunde u slučaju sudara. Vozač, putnici, ostali ljudi koji su učestvovali u nesreći i spasioci su na taj način zaštićeni od električnog udara. Crash test pokazao je da baterija, koja je dobro zaštićena u podu vozila, ostaje neoštećena uprkos deformacijama karoserije.
ŠKODA AUTO PODRŽAVA NAPREDNU OBUKU ZA SPASIOCE
Ako bi požar mogao izbiti uprkos svim sigurnosnim merama predostrožnosti, postupak gašenja požara u električnom vozilu drugačiji je nego u automobilu s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Zbog toga se vatrogascima pruža dodatna obuka kako bi poboljšali svoje veštine na terenu. ŠKODA AUTO podržava ove obuke i pruža specifične informacije i podatke za spašavanje koji će im pomoći da se bave oštećenim električnim vozilima. Na primer, vatrogasci mogu proveriti stanje visokonaponske jedinice za skladištenje pomoću termo kamere i po potrebi je ohladiti kako bi sprečili požar u pogonskoj bateriji. Budući da se požar baterije ponekad može odložiti ili se baterija može ponovno upaliti, električna vozila nakon nesreće se parkiraju na odvojenom mestu ili u bazenu s vodom dok se ne eliminiše rizik od samozapaljivanja ili ponovnog paljenja oštećene baterije.
Magazinauto.com