8. Novembra 2021.

Ekološka grupa optužila Mercedes da vara po pitanju emisije izduvnih gasova dizel motora

Big Portal

Ove tvrdnje su podržane analizom vozila koju je uradio ekspert Feliks Domke.

Reč je o čoveku koji je testirao Mercedes-Benz E350d T iz modelne 2015. godine, što je karavanska verzija E klase W212 generacije.

Dotično vozilo je imalo 95.708 kilometara na satu, opremljeno šestocilindarskim OM 642 motorom. Ovaj V6 raspolaže radnom zapreminom od 2,987 litara i isporučuje 258 ks, i u okviru je Euro 6 standarda. Vredno je pomena da je u međuvremenu zamenjen rednom šestocilindarskom jedinicom.

Ono što takođe treba istaći je da je testiranje bazirano na samo jednom analiziranom vozilu. Ova organizacija naglašava relevantnost ispitivanja činjenicom da proizvođači automobila mogu koristiti iste podatke o registraciji za određeni motor u nekoliko različitih modela. Isti tip pogonskog agregata se mogao naći u GLC, GL i G klasi, ostalim verzijama E klase, kao i drugim Mercedesima tog vremena.

Moramo naglasiti da WLTP norma uključuje homologacionu proceduru za svaku kombinaciju motora i menjača, tako da deo koji se odnosi na DUH, možda nije više korektan.

Po stručnoj analizi, vozilo je probilo emisione limite u realnom saobraćaju za faktor 10x u poređenju s nominalnim laboratorijskim rezultatima. Feliks Domke je pronašao nekoliko „poništavajućih“ uređaja i opisao ih.

Radi se o softveru koji isključuje ili redukuje rad nekih sistema za kontrolu izduvnih gasova u izvesnim situacijama kao što je ograničavanje količine AdBlue tečnosti koja se koristi. Jedan od tih uređaja se aktivirao kada je vozilo bilo u Sport režimu, kada je smanjeno količina prisutne AdBlue tečnosti, kaže Jirgen Reš, savezni upravni direktor DUH-a.

Dugi „poništavajući“ uređaji su svoje funkcionisanje oslanjali na „faktor starenja“, koji je snižavao tačku na kojoj bi se ovi uređaji isključivali u skladu sa starenjem vozila, tako da bi postepeno smanjivali efikasnost sistema za kontrolu emisije izduvnih gasova, tvrdi DUH.

Prethodne optužbe protiv Mercedes-Benza su „na nišanu“ imale četvorocilindarske dizel motore sa SCR-om i AdBlue tečnošću. U to vreme, Daimlerovi zvaničnici su objašnjavali da su ti sistemi implementirani da bi osigurali dugovečnost motora i sistema kontrole emisije izduvnih gasova. Brojni kritičari tvrde da se kompanije oslanjaju na previše „rupa“ i izuzetaka vezano za to kada se njihovi sistemi za kontrolu emisije izduvnih gasova mogu isključiti.

U međuvremenu, u vezi s novim optužbama, zvaničnici Daimlera su izjavili da je „opisana parametrizacija već poznata“, te da s njihove tačke gledišta, „u interakciji i ukupnom kontekstu veoma složenog sistema za kontrolu emisije izduvnih gasova, on se ne može oceniti kao nedozvoljeni „poništavajući“ uređaj.“

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare