Ecurie Ecosse LM69 u novom ruhu - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Ecurie Ecosse LM69 u novom ruhu

Svaka decenija prošlog vijeka u kontekstu automobila i motorsporta je bila posebna i prepoznatljiva na svoj način.

Svaka decenija prošlog vijeka u kontekstu automobila i motorsporta je bila posebna i prepoznatljiva na svoj način.

1980-te godine su bile zlatno doba relija i legendarne Grupe B, popularizacije pogona na sve točkove i svega s turbo predznakom. Deceniju pre u svetu automobila je obeležila pojava turbo motora a dizajn automobila se svodio na bezbrojne uglove.

Za ljubitelje ravnih linija, 1970-te godine su bile verovatno fantastičnan period, međutim, velika većina ljudi će se složiti, što uključuje i stručnjake iz tog područja, da je zlatno doba automobilskog dizajna bilo u 1960-ima. To su godine kada su automobili zračili seksipilom kakvog ne viđamo ni danas kada moderna kompjuterska tehnologija može da reprodukuje praktično bilo što nam mašta smisli.

Kako piše portal Vozim.hr, jedan takav fantastičan dizajn automobila se krije pod imenom Jaguar XJ13 iz 1966. godine. Osmišljen je kao prototipni trkački automobil koji je trebalo da se takmiči protiv velikana kao što su Ferrari, Porsche i Ford na trci izdržljivosti 24 sata Le Mana. Automobil koji gledate u metalik plavoj boji sa belim trkačkim linijama i brojem 69 na karoseriji je Ecurie Ecosse LM69.

To je materijalizovani san grupice entuzijasta iz škotske tjunerske kompanije Ecurie Ecosse koja je napravila „savršenu“ verziju trkačkog Jaguara XJ13 koji nažalost nikada nije dobio priliku da pokaže za šta je sposoban na Mulsanne ravnici. Motor konceptnog LM69 biće napravljen po tačnoj specifikaciji Jaguara iz 1960-ih.

To znači 5.3 litarski atmosferski V12 motor sa klasičnim mehaničkim sistemom ubrizgavanja i paljenja goriva. Prema toj specifikaciji motor je proizvodio 509 KS uz 517 Nm obrtnog  momenta a najveća brzina mu je bila 283 km/h. Kupci će moći da biraju između ovog motora i njegove modernizovane verzije sa programiranim i elektronskim paljenjem.

Osim toga, oni najzahtevniji će moći da odaberu i dorađenu verziju V12 motora zapremine 7.3 litra. Ukupni stajling automobila ostaje veran originalu uz neke modernizovane elemente poput širih točkova, zakrivljenog staklenog pokrova motora i zadnjeg spojlera. Automobil će biti zvanično predstavljen ovog septembra u Londonu a cena u narudžbini je 750.000 funti. Proizvešće ih samo 25 u čast FIA-nim homologacijskim zahtevima iz 1969. godine.

Izvor: Vozim

Danas objavljeno

Brza vožnja sa Kimijem Raikonenom

Vanja A

“Procvjeto” uvoz polovnih vozila

Vanja A

Nula i kec: Električna Dacia i Renault Zoe potpuno razočarali na EuroNCAP testu

Vanja A

Ostavite komentar