12. Marta 2021.

Drugi život Trabanta

Big Portal

Prošle godine broj registrovanih Trabanata u Nemačkoj se naglo povećao, piše Revija HAK. U deset godina nemačkim putevima je dodato otprilike tri hiljade primeraka, od čega oko hiljadu 2020. godine, izveštava Die Welt. U Nemačkoj je sada registovano 38.173 Trabanta. Naravno, samo delić broja koji se nekad vozio po DDR-u, ali i dalje je to respektabilna brojka. Nove registracija se verovatno odnose na projekte obnove tih vozila, koji su završeni.

Istorija Trabanta se čita poput uzbudljive knjige. Zapadna Nemačka je imala Volkswagen nakon Drugog svetskog rata, a DDR Trabant. Ipak, glavna svrha ovih vozila je bila da pruži stanovništvu pristupačan prevoz, iako su istočni Nemci ponekad morali da čekaju godinama pre nego što su mogli da kupe Trabant. Prvi Trabant (P50) se pojavio 1958. godine, a sastavljen je u Zwickauu.

Većina delova karoserije je izrađena od Duroplasta, posebne plastike koja je imala glavne delove od pamučnih vlakana, fenolne smole i čeličnog unutrašnjeg dela na koji su pričvršćene sve komponente Duroplasta. Motor je vazdušno hlađeni dvocilindrični dvotaktni zapremnine 594 ccm (prvi modeli od 500 ccm). Trabant 601, koji se pojavio 1964. godine, daleko je najpoznatiji model. Kada je bio nov, bio je to prilično moderan automobil, ali model je ostao praktično nepromenjen godinama, te je zaostao za automobilima sa zapada. Model 601 se isporučivao do 1990. godine, a u toj poslednjoj godini napravljeno ih je 90.000 s modernijim četvorotaktnim motorom Volkswagena Pola. Vrata fabrike su se definitivno zatvorila 1. aprila 1991. a do tada je proizvedeno više od tri miliona Trabanata.

Trabant je popularan izbor i za rezgledanje Berlina i mnoge agencije nude tu atrakciju.

Izvor:Revijahak.hr
Foto:Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare