15. Oktobra 2020.

Druga generacija Toyote na vodonik stiže u decembru

Big Portal

Automobil je zasnovan na istoimenom konceptu iz 2019. godine i predstavlja novo poglavlje Toyote na polju razvoja vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama.

Japanska kompanija za sada nije otkrila tehničke detalje automobila, osim da će novi Mirai imati zadnji pogon.

Toyota je konceptnu verziju ovog modela izložila 2019. na tokijskom auto-salonu, a primijetno je da je dizajn konvencionalniji nego na prvoj generaciji.

Japanci očekuju da će novi Mirai imati za 30% veću autonomiju u vožnji od prethodnika koji je sa punim rezervoarom vodonika mogao da pređe oko 500 km.

Vodonične gorivne ćelije funkcionišu po principu mešavine vodonika sa kiseonikom iz vazduha, odakle se, zatim, hemijskom reakcijom dobija elektricitet za pokretanje elektromotora. Nema izduvnih gasova, a jedino što se emituje su elektricitet, toplota i voda.

Japanske kompanije Toyota i Honda u 21. vokeku su lideri u razvoju i proizvodnji serijskih automobila sa pogonom na vodonik, a prije pola vijeka i američki General Motors ulagao je značajna sredstva i napore da napravi funkcionalno putničko vozilo pogonjeno vodoničnim gorivnim ćelijama.

Principi tehnologije dobijanja električne energije pomoću takozvanih vodoničnih gorivnih ćelija nauci su poznati preko 200 godina, a prvi uređaj na osnovu tih principa konstruisan je polovinom 19. vijeka.

(B92)

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare