Domaći paradajz sos - eliksir zdravlja - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Domaći paradajz sos – eliksir zdravlja

Paradajz je od davnina zastupljen u svakodnevnoj ishrani čovjeka.

Ovo ukusno povrće potiče iz Južne i Srednje Amerike, a u Evropu je stigao prvi put u Španiju. Paradajz je osnovni sastojak mediteranske kuhinje, a pored svojih jestivih aduta veoma je važan za čovjekovo zdravlje. 

Ima snažno dejstvo na mnoge bolesti, a odličan je i kao preventiva.

Vrijeme je pripreme paradajz sosa za zimnicu: dozrele su već sve sorte paradajza i možete birati od kojih ćete skuvati svima obaveznu zimnicu.

Starije domaćice su podijelile i trik te kažu da je dobro da paradajz prije kuvanja malo odstoji, ali naravno to nije uslov  jedino što je bitno jeste da je paradajz zreo.

Bilo da ga volite ili ne, paradajz je zdrav i trebalo bi da ga jedete što češće, ili bar da napravite sok od njega. 

On u svom sastavu broji dosta likopena, koji inače spada u jedan od najjačih i najefikasnijih antioksidanata. Posebna pažnja kada je čovjekovo zdravlje u pitanju posvećuje se kuvanom paradajzu i soku napravljenom od njega.

Takođe, ovo poznato povrće bogato je vitaminima B, C i E, a takođe se može pohvaliti sa velikom količinom gvožđa, bakra, mangana i mnogo kalijuma. Poznat je po činjenici da će znatno poboljšati vid. 

On u velikoj mjeri sadrži vitamin A, koji pospješuje i poboljšava vid. Isto tako ovaj vitamin će spriječiti mnoga oštećenja vida, kao i degeneraciju. Postoje naučna istraživanja koja potvrđuju činjenicu o poboljšanju vida. Vid se osobama koje su svaki dan pile po čašu paradajza poboljšao za 40 odsto, dok kod onih što ga nisu konzumirali to nije bio slučaj.

Sastojci za oko šest litara paradajz sosa

  • 10 kg paradajza
  • 150 g soli
  • 100 g šećera
  • 600 g paprike
  • 600 g crvenog luka
  • vezica celera i peršuna
  • pola ili 1 konzervans (vidi pod napomena)

Priprema:

Paradajz operite pa ga narežite u veliki lonac. Dodajte so i šećer pa ga zgnječite rukama.  U lonac dodajte još i narezanu papriku i narezani luk.

Stavite na vatru da kuva oko 45 minuta, odnosno dok se paradajz i paprika ne počnu raspadati. Za to vrijeme operite boce i tegle pa ih dobro osušite na suncu ili u rerni. Povrće u loncu povremeno promiješajte.

Skuvano povrće propasirajte tako da vam ne ostane nimalo tekućine u povrću. Ovdje možete i probati vaš paradajz sos pa dodati šećera ili soli ukoliko mislite da treba.

Pasirano povrće vratite u lonac. Vezicu celera i peršuna zavežite koncem i tako u komadu stavite u lonac. Lonac stavite na vatru i kuvajte još oko 45 minuta, odnosno do željene gustoće. Povremeno promiješajte. Na kraju kuvanja izvadite vezicu celera i peršuna i umiješajte konzervans  kuvajte još nekoliko minuta dok se ne otopi. Kuvan paradajz sos ulijte u boce i tegle po želji, zatvorite i čuvajte na hladnom i tamnom mjestu.

Napomena:

Vi u svoj paradajz sos možete ubaciti i dodatne začine po želji, zavisi za šta ćete ga koristiti. To može biti bosiljak, ruzmarin ili muškatni oraščić. Što se tiče konzervansa, naravno da ga vi možete izbaciti, paradajz sos možete sačuvati i pasterizacijom, što nije problem ako pravite ovakve manje količine.

(domacica.com.hr)

Danas objavljeno

Ova hrana će vam pomoći u borbi protiv bora

Vanja A

Koliko je potrebno da hodamo napolju da bi to uticalo na mentalno zdravlje

Vanja A

Evo koje namirnice bi trebala jesti mršava djeca

Vanja A

Ostavite komentar