U ovoj trci zasad je na vodećem mestu Tojota, koja je uspela da prikupi najveći kapital u 2020. godini.
Prema pisanju portala Uswitch, ona je lane zaradila 271 milijardu dolara, a za njom idu Folksvagen sa 250,9 milijardi, te Dajmler sa 174 milijarde dolara.
To znači da Tojota svakog minuta zaradi 516.661 dolar, a svake sekude 8.610 dolara.
Kako navodi portal, TOP 10 lista izgleda ovako:
Kompanija | Zarada po minutu | Zarada po sekundi |
1. Tojota | 516.661 $ | 8610 $ |
2. Folksvagen | 477.715 $ | 7.961 $ |
3. Dajmler | 330.737 $ | 5.512 $ |
4. Honda | 257.742 $ | 4.295 $ |
5. Micubiši | 255.133 $ | 4.252 $ |
6. Ford | 238.565 $ | 3.975 £ |
7. Dženeral Motors | 229.823 $ | 3.830 $ |
8. BMW | 212.169 $ | 3.536 $ |
9. Stelantis | 185.776 $ | 3.096 $ |
10. Nisan | 170.532 $ | 2.842 $ |
Ipak, 2020. je bila prava “anomalija” godine za sve sektore, pa tako i za promet automobila, tako da valja baciti pogled i na prosečne prihode u svakoj od poslednjih pet godina, da bi se bolje razumeli brendovi sa najboljim performansama.
Tako na primer, uprkos tome što je drugi u 2020, Folksvagen kumulativno gledano pretiče Tojotu kao brend automobila sa najvećom zaradom u proseku u poslednjih pet godina. Prosečni prihod Folksvagena iznosio je u tom periodu oko 259,3 milijarde dolara godišnje. Pandemija koronavirusa imala je jasan uticaj na brend, donevši mu godišnji pad prihoda za 28,3 milijarde dolara između 2019. i 2020.
Toiota je, gledajući razdoblje od 2016. do 2020. godine na drugom mestu po prosečnom godišnjem prihodu koji iznosi 257,2 milijarde dolara. Zanimljivo je da su oni bili jedan od retkih brendova koji su imali rast prihoda u 2020, sa oko 268,5 na 271,1 milijardi dolara.