Volkswagen retko greši, odnosno sve svoje modele dobro komercijalizuje, ali pre 20 godina zagrizao je preveliki zalogaj, odnosno imao je ogroman apetit za novcem, a glad nije uspio da utoli. Predstavljanjem prve gneracije luksuzne limuzine Phaeton napravljen je iskorak u premijum segment i okršaj sa BMW-om Serije 7, Audijem A8 i Mercedesovom S klasom.
Međutim, tržište nije reagovalo u skladu sa entuzijazmom upravnog odbora Volkswagena.
Phaeton je, uprkos svemu, ipak poživeo sve do 2016. godine, kada je ukinut. Sada nam Volkswagen otkriva da je naslednik bio spreman i objavljuje njegove prve fotografije.
Phaeton D2, kako je nosio fabričku oznaku, izgleda znatno modernije od prethodnika, a posebno je zanimljiva unutrašnjost koja je čak ispred ondašnjeg vremena, odnosno najavljuje potpuno digitalizovanu komandu tablu sa funkcijama koje nalazimo u današnjim Volkswagen modelima.
Šef Volkswagenovog dizajna, Jozef Kaban, danas sa poštovanjem gleda na Volkswagen Phaeton D2, koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.
“Automobil i danas ima vrlo atraktivan izgled i lepe proporcije, i impresionira svojim opipljivim visokim kvalitetom i vrednošću”.
Dizajn nesuđenog naslednika prvog Phaetona potpisali su Marko Pavone i Tomaš Bahorski, a auto je postavljen na MLB mehaničku platformu.
Upravni odbor je na kraju ipak odustao od naslednika, želeći da se fokusira na električnu mobilnost i budućnost.
Možda D2 nije dobio priliku zbog skromnijih prodajnih brojki prve generacije i straha od toga da se ulaganje u njega neće vratiti.
Šteta, možda bi baš druga generacija pozcionirala Phaeton tamo gdje su ga Volkswagenovi direktori videli, u vrh premijum klase.
B92.