31. Maja 2019.

Digitalna “haljina” prodata za 9.500 dolara

Big Portal

Kreirana od strane digitalnog holandskog modnog startapa, The Fabricant, u saradnji sa umetnicom Johanna Jaskowska-om i Dapper Labs-om, ovaj komad „odeće“ nazvan je Iridescence i dostupan je samo u digitalnom obliku. To znači da ga ne možete pipnuti, ne možete ga nositi, a ne možete ga ni videti u stvarnom svetu.Povrh svega, on postoji i u blockchain formatu, što ga čini čudnim hibridom mode i kriptovalute. Haljina je dizajnirana uz pomoć 2D softvera za sečenje i softvera za 3D dizajniranje kako bi se stvorio realističan izgled, tako da bi teoretski mogao da se napravi ekvivalent u stvarnom svetu. Takođe je „skrojen“ po merama nosioca, tako što dostavljena fotografija pomaže kreatorima da modeliraju haljinu na osnovu izgleda i dimenzija nosioca.

Postavlja se pitanje zašto bi neko platio toliko za digitalni dizajn? Međutim, za to postoje određeni razlozi. Ekološki je prihvatljiva, i sa ovim projektom tema svesne potrošnje iznesena u kontekstu mode, te je ideja da bi digitalna moda pomogla da se promoviše održivost. Zašto da koristite tkanine na odeću koju ćete da nosite samo par puta? A za neke ljude koji imaju više online ličnosti, ovo je način da se njihov imidž učini interesantnim bez kupovine stvarne odeće, jer ako je ljudi vide samo na internetu, da li je potrebno da postoji u stvarnom životu? Na kraju krajeva, već postoje virtualni modeli, kao što je Shudu o kojoj smo već pisali, sa ogromnom količinom pratilaca, koji čak imaju i velike sponzorske ugovore.

Ovo je bez sumnje intrigantna ideja a oni koji se pitaju ko bi platio toliko za nešto što postoji samo u digitalnoj formi, treba samo da pogledaju neke od popularnijih video igara danas gde se skinovi i kostimi prodaju za stvaran novac, neki po prilično neverovatnim cenama.

 Izvor: Ubergizmo

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare