Dakar reli 2022. etapa 8: Furiozno izdanje Audija - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Dakar reli 2022. etapa 8: Furiozno izdanje Audija

Etapa 8: Al Davadimi – Vadi Ad Davasir

Pod lupom

Naravno, pesak je glavni motiv 44. izdanja Dakar relija, a osma etapa je jedan od najboljih primera za to. Čak 830 kilometara su vozači morali juče da prevale ka jugu između Al Davadimija i Vadi Ad Davasira. Ponovo se vozilo u srcu kraljevstva u provinciji Rijad.

Ruta se 24 odsto sastojala od dina, što je najveći udeo od početka relija. Samo će pretposlednja etapa imati veći procenat tog tipa terena. Ko nema iskustva s dinama, najbolje je da za početak bude oprezan, što i jeste bio pristup Matijasa Ekstrema (što se pokazalo dobitnim), dok je „Mister Dakar“  otkinuo haubu, nakon što se zabio u jedno od peščanih „čudovišta“. Ovaj zahtevni prvi deo je zatim ustupio mesto sasvim drugačijem pejzažu. Kamenit predeo s kanjonima je pripremio nove zamke za vozače, posebno one koji su otvorili etapu, što je na svojoj koži osetio Korneho, ali i Bareda.

Hose Ignasio Korneho

Sažetak

Tenzija se podiže kako se karavan bliži finalnim etapama, posebno što se tiče oštre borbe u konkurenciji motociklista. Adrijen Van Beveren je svrgnut s čelne pozicije u generalnom plasmanu, a njegovo mesto je zauzeo Sem Sanderlend. Pobednik Dakara 2017. je ostvario najbolje vreme dana, što mu je i obezbedilo napredak u poretku. Budući da je vozač Yamahe (Van Beveren) imao problema s uređajem za navigaciju, pretekao ga je i Austrijanac Matijas Valkner. Ipak, sa zaostatkom od 4 minuta, 43 sekunde iza Sanderlenda, Francuz još uvek ima dobre šanse za najviši plasman. Ipak, vozači Honde prete, posebno Pablo Kvintanilja, koji je iza Van Beverena nakon 8. etape zaostajao samo 47 sekundi.

Sem Sanderlend

Stvari su jasnije u kategoriji kvadova, jer Aleksandr Žiru uživa u prednosti nad Pablom Kopetijem od više od pola časa, čemu je doprinelo osvajanje osmog specijala.

Matijas Valkner

Naser Al-Atija može biti još opušteniji, ali to ne znači da već sada može biti uspavan na lovorikama. Na prvom mestu, njegov najbliži pratilac se zove Sebastjen Lob, a reč je o čoveku koji nikada ne odustaje. Čak i uz konzervativnu vožnju nakon pucanja a zatim i gubitka rezervne gume, uspeo je nadoknadi sedam minuta u odnosu na lidera. Na drugom mestu, Katarcu u svakom momentu može da se desi neki peh, što je mogao da oseti juče, kada mu je puklo zadnje pogonsko vratilo, tako da je završio etapu s pogonom na dva točka. Ovo je jasno upozorenje lideru među automobilistima i on će to sigurno imati na umu, uz činjenicu da će Audijevi vozači sledeće godine predstavljati izuzetno ozbiljnu konkurenciju. Tri Q RS-a mu više ne predstavljaju pretnju u generalnom plasmanu, ali budući da su zauzeli tri mesta među prva četiri u jučerašnjoj etapi, jasno govori do koje mere su „opasni“.

Matijas Ekstrem

Slične brige kao Al-Atija, mogao bi da ima Čaleko Lopes, koji je ispred ostalih u T3 kategoriji (s vođstvom od 1 sat, 20 minuta u odnosu na Sebastijana Eriksona), jer jednostavno ne može da ugrabi neku etapnu pobedu od neumoljivog Seta Kintera, koji je do juče osvojio osam od devet etapa, s ostvarivanjem rekorda na vidiku.

Set Kintero

U SSV kategoriji je sve otvoreno. Ostin Džons ima prednost od samo 6 minuta, 38 sekundi u odnosu na timskog kolegu iz South Racinga, Đerarda Faresa, odnosno jedva četvrt sata ispred mlađeg od braće Gočal, Mihala. Stariji brat, Marek, pobedio je četvrti put ove godine.

Ostin Džons

U trci kamiondžija, „kamazovci“ su zauzeli prva četiri mesta, potvrdivši svoju dominaciju. Dmitrij Sotnikov je povećao vođstvo u generalnom poretku na 11 minuta, 25 sekundi ispred Eduarda Nikolajeva.

Gert Huznik

Performanse dana

Četiri dana nakon trijumfa Henka Lategana, Dakar je dodao još jednog etapnog pobednika na večitu listu. Matijas Ekstrem, kao i njegov rival iz Toyote, imao je prethodno samo jedno iskustvo na Dakaru, ne uspevši da završi reli. Međutim, poređenje se ovde završava, jer se Šveđanin najpre okušao u T3 kategoriji, dok je Južnoafrikanac već vozio Toyotu Hilux. Pored toga, uspeh Ekstrema predstavlja simbol tehnološke revolucije. Audi RS Q e-tron je već sada pokazao sjajne potencijale, jer podsetimo da je Karlos Sainc dobio 3. specijal. Juče je bivši svetski šampion u reli krosu (2016.) trijumfovao, dok je Peterhansel bio drugi. Sebastjen Lob je za samo tri sekunde bio brži od Sainca, sprečivši na taj način Audi da dođe do trostrukog podijuma.

Matijas Ekstrem i Emil Berkvist

Težak udarac

Tokom prošlogodišnjeg izdanja, izazvala je senzaciju postavši prva žena koja je uknjižila etapnu pobedu na Dakaru, još od Jute Klajnšmit 2005. Kristina Gutijeres se dokazala i kasnije u toku prošle godine, pobedivši u T3 rally-raid svetskom kupu. Samim tim, nametnula se kao jedan od favorita na startu ovogodišnjeg Dakara, zajedno sa svojim vernim kopilotom Fransoom Kazaleom. Međutim, već u 3. etapi je imala tehničkih problema koji su je koštali jedan i po sat izgubljenog vremena. Ipak, nije bila uznemirena zbog toga, jer je bilo potrebno mnogo više da bi odustala od borbe. Posle dva četvrta mesta, Gutijeres se vratila na podijum u 6. i 7. etapi (oba puta druga). Ovi rezultati su joj čak omogućili da jučerašnji dan započne s treće pozicije u generalnom poretku, mada dva sata zaostatka za liderom.

Kristina Gutijeres

Međutim, novi mehanički problem joj je srušio ambicije, nakon 50. kilometra. Red Bullov tandem je ipak uspeo da pronađe rešenje i nastavi trku, ali uz veliku cenu: tri izgubljena sata. Špankinja i Francuz su se na taj način verovatno oprostili od finalnog podijuma, ali u Dakaru nije kraj dok se sve ne završi.

Statistika dana: 100,13 km/h

Od samog početka relija, aktuelni šampion u konkurenciji kamiondžija, Dmitrij Sotnikov, osvojio je tri specijala. Rus je nakon 8. etape uživao u porednosti od više od 10 minuta u odnosu na timskog kolegu, Eduarda Nikolajeva.

Dmitrij Sotnikov

Možda zvuči pomalo neverovatno, ali kamioni na Dakaru postižu izuzetne brzine, uporedive s brzinom automobilista i motociklista. Sotnikov je juče bio najbolji primer za to, prešavši etapu uz prosečnu brzinu od 100,13 km/h. S postignutim vremenom od 3 sata, 56 minuta, 42 sekunde, Kamaz bi u konkrenciji automobila bio 15., dve sekunde iza Toyote Bernharda Ten Brinkea. Pored toga, da se Sotnikov trkao s dvotočkašima, našao bi se rame uz rame s Tobijem Prajsom i Mejsonom Klajnom. Poređenja radi, prosečna brzina Matijasa Ekstrema iznosila je 106,11 km/h a Sema Sanderlenda 103,03 km/h. To samo pokazuje do koje mere kamioni ne zaostaju za lakšim kategorijama.

https://youtube.com/watch?v=3dB8TmqlFnE%3Ffeature%3Doembed

Vrele Gume

Pavle Barta

Generalni poredak u konkurenciji motociklista

POZ.VOZAČTIMVREMERAZL.KAZNA
13(GBR) SAM SUNDERLANDGASGAS FACTORY RACING27H 38′ 42“
252(AUT) MATTHIAS WALKNERRED BULL KTM FACTORY RACING27H 42′ 27“+ 00H 03′ 45“
342(FRA) ADRIEN VAN BEVERENMONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM27H 43′ 25“+ 00H 04′ 43“
47(CHL) PABLO QUINTANILLAMONSTER ENERGY HONDA27H 44′ 12“+ 00H 05′ 30“
588(ESP) JOAN BARREDA BORTMONSTER ENERGY HONDA27H 53′ 20“+ 00H 14′ 38“00H 01′ 00“
61(ARG) KEVIN BENAVIDESRED BULL KTM FACTORY RACING27H 53′ 29“+ 00H 14′ 47“
715(ESP) LORENZO SANTOLINOSHERCO FACTORY27H 59′ 51“+ 00H 21′ 09“
8142(SVK) STEFAN SVITKOSLOVNAFT RALLY TEAM28H 05′ 33“+ 00H 26′ 51“
918(AUS) TOBY PRICERED BULL KTM FACTORY RACING28H 11′ 12“+ 00H 32′ 30“00H 06′ 00“
1043(USA) MASON KLEINBAS WORLD KTM RACING28H 14′ 08“+ 00H 35′ 26“
11363(SRB) GABOR SAGHMEISTERSAGHMEISTER TEAM46H 02′ 49“+ 18H 24′ 07“00H 38′ 00“

Generalni poredak u konkurenciji automobilista

POZ.VOZAČ/SUVOZAČTIMVREMERAZL.KAZNA
1201(QAT) NASSER AL-ATTIYAH(AND) MATTHIEU BAUMELTOYOTA GAZOO RACING27H 45′ 52“
2211(FRA) SEBASTIEN LOEB(BEL) FABIAN LURQUINBAHRAIN RAID XTREME28H 23′ 50“+ 00H 37′ 58“
3205(SAU) YAZEED AL RAJHI(GBR) MICHAEL ORROVERDRIVE TOYOTA28H 39′ 05“+ 00H 53′ 13“00H 00′ 35“
4203(POL) JAKUB PRZYGONSKI(DEU) TIMO GOTTSCHALKX-RAID MINI JCW TEAM29H 13′ 58“+ 01H 28′ 06“
5221(ARG) ORLANDO TERRANOVA(ESP) DANIEL OLIVERAS CARRERASBAHRAIN RAID XTREME29H 17′ 31“+ 01H 31′ 39“00H 12′ 00“
6208(RAF) VLADIMIR VASILYEV(LVA) OLEG UPERENKOVRT TEAM29H 26′ 49“+ 01H 40′ 57“00H 05′ 00“
7207(ZAF) GINIEL DE VILLIERS(ZAF) DENNIS MURPHYTOYOTA GAZOO RACING29H 31′ 57“+ 01H 46′ 05“00H 05′ 00“
8209(CZE) MARTIN PROKOP(CZE) VIKTOR CHYTKABENZINA ORLEN TEAM29H 39′ 57“+ 01H 54′ 05“00H 07′ 00“
9223(ARG) SEBASTIAN HALPERN(ARG) BERNARDO GRAUEX-RAID MINI JCW TEAM29H 54′ 34“+ 02H 08′ 42“00H 05′ 00“
10212(FRA) MATHIEU SERRADORI(FRA) LOIC MINAUDIERSRT RACING30H 17′ 23“+ 02H 31′ 31“00H 15′ 00“

Generalni poredak u konkurenciji kvadova

POZ.VOZAČTIMVREMERAZL.KAZNA
1174(FRA) ALEXANDRE GIROUDYAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON34H 41′ 02“
2173(USA) PABLO COPETTIDEL AMO MOTORSPORTS / YAMAHA RALLY TEAM35H 11′ 49“+ 00H 30′ 47“00H 01′ 00“
3175(POL) KAMIL WISNIEWSKIORLEN TEAM36H 53′ 13“+ 02H 12′ 11“
4192(ARG) FRANCISCO MORENODRAG’ON RALLY TEAM37H 16′ 55“+ 02H 35′ 53“
5185(CZE) ZDENEK TUMABARTH RACING TEAM40H 56′ 28“+ 06H 15′ 26“00H 30′ 00“
6186(ARG) CARLOS ALEJANDRO VERZAVERZA RALLY TEAM47H 45′ 29“+ 13H 04′ 27“
7195(ESP) ÀLEX FELIUÀLEX FELIU COMPETICIÓN53H 17′ 41“+ 18H 36′ 39“01H 29′ 00“
8183(BRA) MARCELO MEDEIROSTEAM MARCELO MEDEIROS57H 03′ 37“+ 22H 22′ 35“14H 46′ 00“
9188(FRA) VINCENT PADRONADRAG’ON RALLY TEAM66H 28′ 49“+ 31H 47′ 47“07H 32′ 00“
10182(COL) NICOLAS ROBLEDO SERNAEQUIPO COLOMBIA 4X476H 44′ 30“+ 42H 03′ 28“16H 02′ 00“

Generalni poredak u konkurenciji kamiondžija

POZ.POSADATIMVREMERAZL.KAZNA
1500(RAF) DMITRY SOTNIKOV(RAF) RUSLAN AKHMADEEV(RAF) ILGIZ AKHMETZIANOVKAMAZ – MASTER30H 02′ 36“00H 01′ 00“
2505(RAF) EDUARD NIKOLAEV(RAF) EVGENII IAKOVLEV(RAF) VLADIMIR RYBAKOVKAMAZ – MASTER30H 14′ 01“+ 00H 11′ 25“00H 02′ 00“
3501(RAF) ANTON SHIBALOV(RAF) DMITRII NIKITIN(RAF) IVAN TATARINOVKAMAZ – MASTER30H 42′ 59“+ 00H 40′ 23“00H 01′ 00“
4508(CZE) ALES LOPRAIS(CZE) PETR POKORA(CZE) JAROSLAV VALTRINSTAFOREX LOPRAIS PRAGA31H 32′ 03“+ 01H 29′ 27“00H 16′ 00“
5509(RAF) ANDREY KARGINOV(RAF) ANDREY MOKEEV(RAF) IVAN MALKOVKAMAZ – MASTER31H 43′ 37“+ 01H 41′ 01“00H 03′ 00“
6504(NLD) JANUS VAN KASTEREN(NLD) MARCEL SNIJDERS(POL) DAREK RODEWALDPETRONAS TEAM DE ROOY IVECO32H 13′ 46“+ 02H 11′ 10“00H 15′ 00“
7506(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK(BEL) PETER WILLEMSEN(NLD) BERNARD DER KINDERENMAMMOET RALLYSPORT TEAM DE ROOY IVECO32H 51′ 44“+ 02H 49′ 08“00H 10′ 00“
8515(NLD) VICTOR WILLEM CORNE VERSTEIJNEN(NLD) TEUN VAN DAL(NLD) RANDY SMITSPETRONAS TEAM DE ROOY IVECO34H 01′ 49“+ 03H 59′ 13“00H 15′ 00“
9503(CZE) MARTIN MACIK(CZE) FRANTISEK TOMASEK(CZE) DAVID SVANDABIG SHOCK RACING34H 32′ 24“+ 04H 29′ 48“00H 27′ 10“
10522(NLD) RICHARD DE GROOT(NLD) MARK LAAN(NLD) JAN HULSEBOSCHFIREMEN DAKAR TEAM34H 58′ 57“+ 04H 56′ 21“00H 34′ 00“

Danas objavljeno

Šta se više isplati: “Električni Golf” ili Golf benzinac

Zeljka

Auto će sam smanjiti brzinu ako vozač ne vidi znak ograničenja VIDEO

Vanja A

“Mora da smo bili pijani kada smo odobrili ovaj automobil”

Vanja A

Ostavite komentar