Dakar 2022. etapa 11: Kamaz pred četvorostrukim trijumfom - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Dakar 2022. etapa 11: Kamaz pred četvorostrukim trijumfom

Etapa 11: Biša – Biša

Pod lupom

Pretposlednji specijal Dakara je dobio pohvale od strane Karlosa Sainca, što ne čudi, budući da je Španac pobedio i na Audijev konto dodao još jedan etapni trijumf. I zaista, ova deonica je bila kompletna; kamilja trava, dine, navigacija, rečna korita, kamenje.., sve je bilo na meniju.

Krug je započeo i završio u Biši, s tim što je karavan ušao u pokrajinu Meka, pre nego što se okrenuo i vratio u Asir na jugozapadnom delu kraljevstva. Etapa je ukupno bila dugačka 501 kilometar, s tim što se 346 kilometara odnosilo na trkačku deonicu, koja se 42 odsto sastojala od peska, dok je trećina otpadala na dine, od kojih su neke bile veoma mekane.

Pablo Kvintanilja

„Najteža etapa Dakara“, na ciljnoj liniji je sumirao Pablo Kvintanilja, koji ju je odvozao sjajno, što mu je omogućilo da skoči na drugo mesto u generalnom poretku, iza Sema Sanderlenda.

https://youtube.com/watch?v=0riIj-ht_vw%3Ffeature%3Doembed

Sažetak

Osećao je da ulazi u zamku. Budući da je savršeno analizirao situaciju u kojoj se našao u prethodnoj etapi, Adrijen Van Beveren je morao da bude oprezan kako bi izbegao da ga njegovi direktni rivali i ostatak čopora „zaskoče. Međutim, nekoliko minuta je proveo u oklevanju prilikom utvrđivanja prolazne tačke, nakon samo četiri kilometra vožnje u specijalu, što je kompromitovalo savladavanje izazova koji su bili pred njim.

Adrijen Van Beveren

Stratezi koji su prethodni dan poveli računa o tome gde će završiti, mogli su juče da krenu punim gasom. Najdosledniji među njima ove godine je Sem Sanderlend, što mu je omogućilo povratak na vodeću poziciju, dok se Pablo Kvintanilja, još jedan vrhunski taktičar, popeo na drugi stepenik provizornog podijuma, 6 minuta, 52 sekunde iza vodećeg. Matijas Valkner je takođe preskočio Van Beverena, koji će njegovu žalost morati da se uteši četvrtim mestom, jer plasman na podijum nije realan, budući da je nakon 11. etape za Austrijancem zaostajao 8 minuta, 15 sekundi. Pomalo u senci borbe za ukupnu pobedu, Kevin Benavides je došao do svog šestog etapnog trijumfa na Dakaru, slično kao i Karlos Sainc, koji je još ranije izgubio šanse da se nađe na podijumu.

Matijas Valkner

Pobeda Španca, njegova 41. na Dakaru, verovatno nije posebno okupirala misli Nasera Al-Atije, koji ima uknjižena 44. trijumfa i koji je mnogo više zaokupljen razlikom u odnosu na Sebastjena Loba. Nakon dodatnih napora Francuza da pokuša da smanji svoj zaostatak, to mu je i pošlo za rukom, ali je „skinuo“ samo pet minuta, što je kasnije poništeno kaznom zbog prekoračenja brzine. Samim tim, Al-Atija može ka Džedi da se uputi bez bilo kakvog rizika, jer uživa u prednosti od 33 minuta, 19 sekundi.

Naser Al-Atija

U još boljoj situaciji je kvadista Aleksandr Žiru, jer je u finalni specijal od 169 kilometara ušao s prednošću od 2 sata, 21 minuta u odnosu na Franciska Morena.

Francisko Moreno

U T3 kategoriji, Kinterov neverovatan niz je nastavljen 11. pobedom u 12 specijala. Ipak, Čaleko Lopes nastavlja svoj opušten put ka tituli. Kapiten ekipe South Racing, danas je startovao s prednošću od 55 minuta u odnosu na timskog kolegu, Sebastijana Eriksona.

Čaleko Lopes

Ostin Džons je sigurno pod pritiskom, budući da je izgubio ulogu lidera u generalnom poretku od Đerarda Faresa, tako da će morati da neutrališe razliku od 1 minuta, 41 sekunde, da bi došao do ukupne pobede.

Ostin Džons

U trci kamiondžija, posle 11. etape je i dalje u vođstvu bio Dmitrij Sotnikov, s prednošću od 8 minuta, 18 sekundi ispred zemljaka i kolege iz Kamaza, Eduarda Nikolajeva.

https://youtube.com/watch?v=u9XfqRuVjZU%3Ffeature%3Doembed

Težak udarac

Ne postoji ništa tako frustrirajuće kao odustajanje s linijom cilja na vidiku. Upravo to se desilo Martinu Mičeku, koji je po drugi put u karijeri morao da proguta tu gorku pilulu. Čeh je u svom prvom Dakaru učestvovao pre dve godine, ali je morao da baci peškir u ring na isti način kao juče, zbog mehaničkog problema.

Pogođen retkim oboljenjem jetre, koje je po lekarima zahtevalo transplantaciju, Miček se pravim čudom oporavio i vratio na svoj motocikl manje od dva meseca nakon loših vesti, s ciljem da učestvuje na Dakar reliju. Posle 10. mesta, nastavio je da napreduje osvojivši FIM bajas svetski kup. Shodno tome, vozač KTM-a je ove godine stigao na Dakar s čvrstom namerom da prođe bolje u odnosu na ranije.

Martin Miček

Posle tri plasmana u prvih 10, Miček se nalazio na 18. poziciji u generalnom poretku, skoro dva sata iza lidera, sa statusom petog najboljeg „privatnika“. Iako se činilo da će teško da nadmaši svoj najbolji plasman na Dakaru, vozač RallyGP-a nije odustajao. Međutim, lom točka posle druge kontrolne tačke, neminovno je doveo do gubitka vremena. Čeh je uspeo da popravi svoju mašinu i nastavi vožnju, ali je ishod bio katastrofalan, jer je izgubio više od četiri i po sata, skliznuvši na 37. mesto u ukupnom poretku.

https://youtube.com/watch?v=OuWeV_rIm7U%3Ffeature%3Doembed

Performanse dana

Diskrecija ponekad ima svoje prednosti, uključujući i vreme provedeno u bivaku, jer na Dakaru postoji tendencija da se pokaže moć. Đerard Fares je od onih takmičara koji preferiraju tihi napredak, ali napredak u svakom slučaju. Zaista, tokom svoje motociklističke karijere, Španac se dugo zadovoljavao ulogom „vodonoše“ Marka Kome u Africi, pa Čaleka Lopesa u Južnoj Americi. Ipak, maestralno se popeo na podijum u svom 10. učešću na Dakaru, kada je bio treći 2017. godine, samo nekoliko sekundi ispred Adrijena Van Beverena.

Đerard Fares

Otkako je pre dve godine prešao na četiri točka, osvajao je samo počasna mesta u SSV kategoriji. Međutim, Faresov stil je neumoljiv kada je u pitanju ukupan poredak. Katalonac je osvojio samo jedan specijal (7.), s tim što su u centru pažnje bila braća Gočal koja su nizala etapne pobede. Čekao je u „zasedi“ Ostina Džonsa, glavnog favorita u kategoriji, i konačno sačekao svoju priliku. Iskoristio je nevolje koje je imao Amerikanac s polomljenim diferencijalom, te se našao na liderskoj poziciji u generalnom poretku. Međutim, prednost od manje od dva minuta nije velika da bi mu obezbedila titulu.

Statistika dana: 32/36

Od početka 44. izdanja Dakara, plava boja dominira na podijumu u konkurenciji kamiondžija. Od 12 dosadašnjih specijala (uključujući 1A fazu), klan Kamaz je čak osam puta zauzeo sva tri stepenika. Ipak, nekoliko takmičara je pokušalo da ospori dominaciju ruskog tima, uglavnom za volanom Iveco kamiona, ali niko nije uspeo da ode dalje od trećeg mesta. Među njima je Janus Van Kasteren, koji je u dva navrata pokvario zabavu ruskom timu, kao i Martin Van Den Brink i Martin Mačik.

Andrej Karginov

Juče je Kamaz ponovo počistio konkurenciju, nakon specijala dugačkog 346 kilometara. Ipak, Ignasio Kasale, trostruki šampion u konkurenciji kvadista, koji od prošle godine učestvuje u trci teškaša, trudio se iz petnih žila da svojom Tatrom poremeti rusku „armadu“. Čileanac je čak bio vodeći nakon druge kontrolne tačke, ali to je bilo sve što je postigao.

Aleš Loprais, nećak legende ove kategorije, Karela Loprajsa, takođe je okušao sreću, ali bez željenog rezultata. Kamazi su iznova uspevali da povrate svoje pozicije i nastave besprekornu trku, tako da su došli do 32 osvojene pozicije na podijumu od ukupno 36, što je više nego impresivno, tim pre što su pet puta ostvarili četvorostruke pobede.

Vrele Gume

Pavle Barta

Generalni poredak u konkurenciji motociklista

POZ.VOZAČTIMVREMERAZL.KAZNA
13(GBR) SAM SUNDERLANDGASGAS FACTORY RACING38H 47′ 30“
27(CHL) PABLO QUINTANILLAMONSTER ENERGY HONDA38H 50′ 57“+ 00H 03′ 27“00H 01′ 00“
352(AUT) MATTHIAS WALKNERRED BULL KTM FACTORY RACING38H 54′ 17“+ 00H 06′ 47“
442(FRA) ADRIEN VAN BEVERENMONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM39H 06′ 11“+ 00H 18′ 41“
588(ESP) JOAN BARREDA BORTMONSTER ENERGY HONDA39H 13′ 12“+ 00H 25′ 42“00H 03′ 00“
611(CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMOMONSTER ENERGY HONDA39H 25′ 36“+ 00H 38′ 06“
72(USA) RICKY BRABECMONSTER ENERGY HONDA39H 33′ 34“+ 00H 46′ 04“00H 14′ 00“
829(USA) ANDREW SHORTMONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM39H 33′ 38“+ 00H 46′ 08“
943(USA) MASON KLEINBAS WORLD KTM RACING39H 36′ 37“+ 00H 49′ 07“
1018(AUS) TOBY PRICERED BULL KTM FACTORY RACING39H 36′ 50“+ 00H 49′ 20“00H 06′ 00“
10663(SRB) GABOR SAGHMEISTERSAGHMEISTER TEAM65H 05′ 08“+ 26H 17′ 38“00H 38′ 00“

Generalni poredak u konkurenciji automobilista

POZ.VOZAČ/SUVOZAČTIMVREMERAZL.KAZNA
1201(QAT) NASSER AL-ATTIYAH(AND) MATTHIEU BAUMELTOYOTA GAZOO RACING38H 33′ 03“00H 05′ 00“
2211(FRA) SEBASTIEN LOEB(BEL) FABIAN LURQUINBAHRAIN RAID XTREME39H 00′ 49“+ 00H 27′ 46“00H 05′ 00“
3205(SAU) YAZEED AL RAJHI(GBR) MICHAEL ORROVERDRIVE TOYOTA39H 34′ 16“+ 01H 01′ 13“00H 00′ 35“
4221(ARG) ORLANDO TERRANOVA(ESP) DANIEL OLIVERAS CARRERASBAHRAIN RAID XTREME40H 00′ 26“+ 01H 27′ 23“00H 13′ 00“
5207(ZAF) GINIEL DE VILLIERS(ZAF) DENNIS MURPHYTOYOTA GAZOO RACING40H 14′ 51“+ 01H 41′ 48“00H 05′ 00“
6203(POL) JAKUB PRZYGONSKI(DEU) TIMO GOTTSCHALKX-RAID MINI JCW TEAM40H 26′ 09“+ 01H 53′ 06“
7212(FRA) MATHIEU SERRADORI(FRA) LOIC MINAUDIERSRT RACING41H 05′ 08“+ 02H 32′ 05“00H 15′ 00“
8223(ARG) SEBASTIAN HALPERN(ARG) BERNARDO GRAUEX-RAID MINI JCW TEAM41H 11′ 29“+ 02H 38′ 26“00H 06′ 00“
9224(SWE) MATTIAS EKSTROM(SWE) EMIL BERGKVISTTEAM AUDI SPORT41H 15′ 14“+ 02H 42′ 11“00H 17′ 00“
10208(RAF) VLADIMIR VASILYEV(LVA) OLEG UPERENKOVRT TEAM41H 35′ 24“+ 03H 02′ 21“00H 07′ 00“

Generalni poredak u konkurenciji kvadista

POZ.VOZAČTIMVREMERAZL.KAZNA
1174(FRA) ALEXANDRE GIROUDYAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON50H 00′ 51“
2192(ARG) FRANCISCO MORENODRAG’ON RALLY TEAM52H 22′ 02“+ 02H 21′ 11“
3175(POL) KAMIL WISNIEWSKIORLEN TEAM52H 28′ 16“+ 02H 27′ 25“00H 15′ 00“
4185(CZE) ZDENEK TUMABARTH RACING TEAM58H 09′ 38“+ 08H 08′ 47“00H 30′ 00“
5186(ARG) CARLOS ALEJANDRO VERZAVERZA RALLY TEAM69H 44′ 03“+ 19H 43′ 12“
6183(BRA) MARCELO MEDEIROSTEAM MARCELO MEDEIROS72H 05′ 56“+ 22H 05′ 05“14H 46′ 00“
7182(COL) NICOLAS ROBLEDO SERNAEQUIPO COLOMBIA 4X4100H 26′ 41“+ 50H 25′ 50“16H 17′ 00“

Generalni poredak u konkurenciji kamiondžija

POZ.POSADATIMVREMERAZL.KAZNA
1500(RAF) DMITRY SOTNIKOV(RAF) RUSLAN AKHMADEEV(RAF) ILGIZ AKHMETZIANOVKAMAZ – MASTER41H 37′ 34“00H 01′ 00“
2505(RAF) EDUARD NIKOLAEV(RAF) EVGENII IAKOVLEV(RAF) VLADIMIR RYBAKOVKAMAZ – MASTER41H 47′ 32“+ 00H 09′ 58“00H 02′ 00“
3501(RAF) ANTON SHIBALOV(RAF) DMITRII NIKITIN(RAF) IVAN TATARINOVKAMAZ – MASTER42H 48′ 45“+ 01H 11′ 11“00H 01′ 00“
4509(RAF) ANDREY KARGINOV(RAF) ANDREY MOKEEV(RAF) IVAN MALKOVKAMAZ – MASTER43H 27′ 29“+ 01H 49′ 55“00H 03′ 00“
5504(NLD) JANUS VAN KASTEREN(NLD) MARCEL SNIJDERS(POL) DAREK RODEWALDPETRONAS TEAM DE ROOY IVECO44H 46′ 04“+ 03H 08′ 30“00H 15′ 00“
6506(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK(BEL) PETER WILLEMSEN(NLD) BERNARD DER KINDERENMAMMOET RALLYSPORT TEAM DE ROOY IVECO45H 19′ 06“+ 03H 41′ 32“00H 10′ 00“
7503(CZE) MARTIN MACIK(CZE) FRANTISEK TOMASEK(CZE) DAVID SVANDABIG SHOCK RACING46H 21′ 45“+ 04H 44′ 11“00H 31′ 10“
8515(NLD) VICTOR WILLEM CORNE VERSTEIJNEN(NLD) TEUN VAN DAL(NLD) RANDY SMITSPETRONAS TEAM DE ROOY IVECO46H 22′ 08“+ 04H 44′ 34“00H 15′ 00“
9522(NLD) RICHARD DE GROOT(NLD) MARK LAAN(NLD) JAN HULSEBOSCHFIREMEN DAKAR TEAM48H 07′ 01“+ 06H 29′ 27“00H 34′ 00“
10524(NLD) MITCHEL VAN DEN BRINK(NLD) RIJK MOUW(NLD) BERT DONKELAARPETRONAS TEAM DE ROOY IVECO49H 48′ 08“+ 08H 10′ 34“00H 33′ 00“

Danas objavljeno

Prvi pogled u kabinu: Zavirite u Renault Austral

Vanja A

Zastrašujuća simulacija lančanog sudara: Auto između dva kamiona

Vanja A

Bentley investira 3,4 milijarde dolara u proizvodnju električnih vozila

Vanja A

Ostavite komentar