Dacia Spring Electric bi mogla da označi prekretnicu na evropskom tržištu kada je reč o ekspanziji električnih automobila.
Ovaj automobil će, kako najavljuje rumunski proizvođač, biti ubedljivo najpristupačniji auto na struju u Evropi. Koliko će koštati, za sada možemo samo da spekulišemo, s obzirom da Dacia na online premijeri nije otkrila njegovu cenu.
Ipak, ne treba baš očekivati da bude jeftin kao električni Renault City K-ZE, na kome je Spring Electric baziran, a koji se u Kini prodaje za oko 9.000 dolara.
Sa dužinom od oko 3,7 m, prva električna Dacia po dimenzijama spada u male gradske automobile, poput Renault Twinga. Na to ukazuje i skromno međuosovinsko rastojanje od nešto više od 2,4 m.
Sa druge strane, sa zapreminom od 300 litara, prtljažnjik je iznad proseka klase.
Dacia Spring Electric je opremljena relativno malom litijum-jonskom baterijom kapaciteta 26,8 kWh, koja napaja strujom elektromotor snage 45 KS (33 kW), dok obrtni moment iznosi 125 Nm.
Proizvođač nije otkrio podatak o ubrzanju 0-100 km/h, ali je saopštio da je maksimalna brzina vozila 125 km/h.
Automobil sa potpuno napunjenom baterijom može da pređe do 225 km, mereno prema WLTP standardu, odnosno do 295 km, prema WLTP City mernom ciklusu.
Vozaču je na raspolaganju i Eco režim rada motora, koji povećava autonomiju za oko 10%, ali istovremeno smanjuje snagu motora na 31 KS (23 kW).
U Eco modu je maksimalna brzina manja i iznosi svega 100 km/h.
Ukoliko se automobil puni na običnoj kućnoj utičnici od 220 V, za potpunu dopunu 0-100% potrebno je oko 14 sati
Instaliranjem brzog Wallbox punjača od 7,4 kW, vreme punjenja se skraćuje na 5 sati.
Baterija se najbrže može napuniti ukoliko se koristi brzi punjač od 30 kW. U tom slučaju, punjenje 0-80% kapaciteta traje manje od jednog sata.
Kokpit modela Dacia Spring Electric je praktično preuzet od Renaulta City K-ZE, a dizajn enterijera dosta podseća na aktuelnu generaciju Dacia automobila.
Skuplji paketi opreme, između ostalog, sadrže i Media Nav multimedijalni sistem sa 7-inčnim digitalnim ekranom, električne podizače prozora, zadnju kameru, parking senzore…
Dacia će kupcima ponuditi i teretnu varijantu u vidu lakog komercijalnog vozila. Ovaj automobil će imati dva sedišta, dok će zapremina tovarnog prostora pozadi iznositi 800 litara.
Dužina teretnog odeljka je 1.033 mm, a nosivost 325 kg.
Rumunski proizvođač će model Spring Electric najpre plasirati u okviru nekoliko car-sharing servisa u Evropi (početkom naredne godine), a privatni kupci će moći da naruče ovaj automobil u jesen 2021.
Cena će biti saopštena naknadno.