U poslednjoj turi testirana su četiri modela – pored novog Sandera Stepway i Logana, na ispitivanju su bila i dva električna automobila, Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq iV.
Rumunski dvojac prilično je razočarao, s obzirom da je ocenjen sa samo 2 od maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost, dok je električni duo iz VW grupacije očekivano dobio najviše ocene.
Sandero Stepway i Logan su u oblasti bezbednosti odraslih putnika imali skor od 70%, a na polju bezbednosti dece-putnika 72%. U segmentu zaštite pešaka, rumunski modeli zabeležili su skor od 41%, a u oblasti elektronskih sistema asistencije vozaču 42%.
Upravo su ove dve poslednje kategorije prevagnule u ukupnoj oceni, pa su Sandero Stepway i Logan dobili po 2 zvezdice.
EuroNCAP navodi i da bi, ukoliko bi se te dve oblasti isključile iz konačnog rezultata, dva Dacia modela verovatno imala po 4 zvezdice.
“Bezbednost je veoma napredovala u najnovijim modelima automobila, a najveći pomak sada se postiže korišćenjem visoke tehnologije kako bi se sprečilo da se nesreće uopšte dese. Jasno je da Dacia ima svoje tržište i kupce i da se drži toga, ali ocena od dve zvezdice pokazuje nizak nivo ambicija proizvođača, čak i za tako jeftini proizvod”, kažu u organizaciji EuroNCAP.
“Njihova odluka da ne ponude kameru u standardnoj opremi je razočaravajuća iočigledno je u neskladu sa tržištem, pogotovo jer su u kompaniji svesni da će njihovi automobili uskoro morati da se usklade sa novom Opštom uredbom o bezbednosti”, dodaje se u saopštenju.
B92.