Takođe, vozaču je omogućeno da izađe bez problema iz automobila, jer s leve strane nisu bile pumpe za gorivo.
Trenutni propisi zahtevaju da poklopac bude na najširem delu automobila, dalje od deformabilnih zona i da bude što dalje od vrućih delova izduva ili električnog ožičenja. To uopšteno znači da poklopac mora da bude relativno blizu putničkog prostora. S desne strane su uglavnom poklopci na vozilima evropskih (osim Velike Britanije) i američkih proizvođača automobila u Evropi (osim Velike Britanije), dok su s leve strane poklopci na japanskim automobilima.
Međutim, ovo pravilo polako nestaje. Mnogi brendovi su deo velike međunarodne grupe, sa zajedničkim platformama i ne razmišlja se previše o tom obliku praktičnosti. Setite se samo francuskog Renaulta i japanskog Nissana koji blisko sarađuju.
Kod nekih marki nema pravila pa jedno vozilo ima poklopac na levoj, a drugo na desno strani (Peugeot 208/308). Ako ne znate na kojoj je strani poklopac kada želite da napunite gorivo, pogledajte merač goriva na instrument ploči. U gotovo svim slučajevima postoji strelica koji označava na kojoj je strani…
Izvor: Revijahak.hr