Kao jedan od vitalnih delova automobila, podvozje je izuzetno izloženo svim mogućim uticajima. Pored stalnih opterećenja u vožnji, tu su i (zimi) so, blato, prašina, kamenčići… Da li ovaj deo vozila treba prati? Na ovo pitanje, kao i nedoumice oko pranja drugih delova automobila odgovorila je nemačka strukovna organizacija KÜS.
“Kada je u pitanju pranje automobila, opšte pravilo je – manje je više. Međutim, ptičji izmet, ostatke insekata, smolu drveća i drugu tvrdokornu prljavštinu uvek treba ukloniti što je pre moguće kako se ne bi oštetio lak na vozilu, dok svakodnevnu prljavštinu često spira sama kiša.”
Generalno, čišćenje podvozja možete prepustiti i kiši. Vožnja po mokrim putevima takođe uklanja prljavštinu i blato sa tog dela automobila. Tada obično možete uštedeti na dodatnom pranju u auto-perionici.
U najgorem slučaju, pranje podvozja može čak doneti više štete nego koristi. Pošto se voda obično raspršuje pod pritiskom, može dospeti u elektroniku ili druge osetljive delove vozila.
Ipak, pranje podvozja može biti od koristi posle zime kako bi se uklonili ostaci soli sa puta koji izazivaju koroziju.
Noviji automobili su već u fabrici dobro zaštićeni od rđe, ali starija vozila su osetljivija na koroziju i pranje je i te kako korisno. U tom slučaju pomaže i zaštita voskom, podseća KÜS.
B92.