23. Septembra 2022.

Da li su 4 cilindra dovoljna? Debitovao novi Mercedes-AMG C63

Big Portal

Šta se dobije kad se udruže najjači dvolitarski motor i električna energija? Odgovor je novi Mercedes-AMG C63 S E Performance.

Upravo tako, iza imena koje je nekad ispod haube imalo moćni V8, sada se kroje 2.0 agregat sa četiri cilindra.

Međutim, ovaj motor koji uz turbinsku i električnu pomoć proizvodi prilično veliku snagu, po Mercedesu nudi dovoljno da zameni pomenuti V8.

Iako se proizvođači pri predstavljanju novih generacija fokusiraju na jednu novost, u Mercedesu su se odlučili za dva, pa i tri velika skoka.

Osim novog koncepta motora, koji se spustio čak dve stepenice niže, tu je sada i pogon na sve točkove.

Foto: Mercedes-AMG promo

Sada već dobro poznati 2.0 benzinac iz M139L serije uz pomoć još veće turbine daje još više snage.

Podsećanja radi, u Mercedesu SL43 proizvodi do 381 KS, u Mercedesu C43 do 408 KS, a sada u C63 daje neverovatnih 476 KS. Tome treba dodati 545 Nm obrtnog momenta za status najjačeg serijskog 4-cilindraša u istoriji automobilskog sveta.

Foto: Mercedes-AMG promo

Svemu ovome dodajmo 204 električne konjske snage, koje uz pomoć elektronski nadziranog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem pokreće zadnju osovinu.

Ako se kreće samo na struju, može da razvije do 125 km/h i da pređe skromnih 13 km. Ne zvuči uverljivo, što jasno pokazuje da je AMG-ov cilj bio snaga, a ne efikasnost.

Baterija kapaciteta 6,1 kWh može pogonu dodati maksimum od 150 kW, tokom punih 10 sekundi, a uvek daje minimalno 70 kW/95 KS.

Foto: Mercedes-AMG promo

Kombinovano, Mercedes-AMG C63 raspolaže sa 680 KS i 1020 Nm. Nemački proizvođač navodi da do stotke automobil stiže za samo 3,4 sekunde, a maksimalna brzina je i dalje limitirana na 250 km/h, odnosno 280 km/h uz poseban zahtev.

Prosečna potrošnja je samo 6.9 l/100 km, ako je verovati fabrici.

Foto: Mercedes-AMG promo

Uz pogon na obe osovine, novi C63 premijerno dobija i sistem upravljanja na sva 4 točka, a na spisku standardne opreme su adaptivno ogibljenje, kompozitne kočnice i AMG Dynamics Drive selektor.

Automobil je dobio sportsku ikonografiju spolja, sa posebno vidljivim proširenjima napred, dok unutrašnjost krase digitalni AMG kokpit i sportska sedišta.

Foto: Mercedes-AMG promo

Nažalost, ugradnja manjeg motora nije smanjila masu. Naprotiv, ona je zbog hibridnog pogonskog sklopa, pogona na sve točkove i veće karoserije porasla sa 1.680 na 2.111 kg, više čak i od Mercedesa S500 (2.045 kg).

Još jedna zanimljivost je karavan u ponudu, ali samo za Evropu.

Foto: Mercedes-AMG promo

Cena za sada nije saopštena, ali se pretpostavlja da neće biti mnogo viša od konkurentskog BMW-a M3.

U svakom slučaju, morala bi biti iznad 100.000 evra.

Foto: Mercedes-AMG promo
Foto: Mercedes-AMG promo

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare