Po prvi put u poslednjih 90 godina, GM bi mogao da izgubi krunu i prepusti je Toyoti.
Naime, od trećeg kvartala 2021., Toyota Motor North America je prodala 1.857.884 vozila. Poređenja radi, GM je u istom periodu isporučio 1.777.483 automobila. Mada razlika od 80.401 jedinice nije masivna, pruža Toyoti opušteniji ulazak u finalne mesece ove godine.
I oni koji tek ovlaš prate automobilsku industriju, znaju da nestašica čipova pričinjava veliki problem, i jedan je od faktora zašto GM kaska za Toyotom po broju isporuka. Potražnja za novim automobilima nikada nije bila veća, ali prepreke u lancu snabdevanja ograničavaju proizvodnju. Zapravo, obe kompanije su napredovale u odnosu na 2020., Toyota 27,9 odsto a GM 0,1.
Japanska kompanija je izvukla važne pouke iz zemljotresa i cunamija iz 2011. godine, što joj je verovatno pomoglo da lakše prebrodi nestašicu poluprovodnika. „Ono što smo naučili iz zemljotresa je da su nam potrebne veće zalihe nekih komponenti, u koje se ubrajaju i čipovi, što smo identifikovali na samom početku“, rekao je izvršni potpredsednik u sektoru prodaje Toyota North America, Bob Karter.
Biće to zanimljiva trka do samog cilja, pogotovo što će Toyota početi s isporukom nove Tundre do kraja godine. Ipak, ne treba prerano otpisati GM.
Vrele Gume