Da li lišće na vozilu može da ošteti lak i boju? - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Da li lišće na vozilu može da ošteti lak i boju?

Jesen je godišnje doba koje karakteriše opadanje lišća. Znamo da ono nije poželjno na asfaltu jer može dovesti do proklizavanja točkova i samim tim opasnih situacija. Međutim, šta ako se nađe na automobilu?

Da li ga treba odmah ukloniti ili ga ostaviti?

Ako ste se odlučili za uklanjanje, doneli ste dobru odluku, jer lišće može oštetiti vozilo. Doduše, nije agresivno kao ptičji izmet, ali vremenom ipak može da napravi štetu. Nekoliko listova ili hipotetička situacija koja podrazumeva da je kompletno vozilo pokriveno lišćem nekoliko sati, neće nauditi automobilu. Međutim kada se lišće, nevezano za količinu, zadrži na vozilu danima ili pak nedeljama, to je sasvim drugačiji slučaj. U zavisnosti od vrste drveta s kojeg lišće opada, varira i intenzitet negativnog uticaja. Još uvek čekamo neku studiju koja će nam pokazati „koje je lišće gore od drugog“, ali to trenutno nije važno, pišu Vrele Gume.

Svo lišće sadrži biljne sokove i izvestan stepen kiselosti. Potonja stavka predstavlja pretnju po boju i lak, ali i prvonaveden nije poželjna na svoj način.

Vlažno lišće, koje može da se nađe na vozilima posle kiše, ostaviće tragove prašine nakon sušenja. U isto vreme, ono će ispustiti sokove, nataložen polen i kiselinu. Kiselina može da nagrize boju, dok su biljni sokovi lepljivi i takođe mogu imati negativan uticaj na finiš. Sokovi mogu da se uklone alkoholom i mekom tkaninom ili sredstvom predviđenim za to. Najbolja moguća solucija je ne parkirati ispod drveta, ili ukoliko parkirate često ispod istog drveta, proverite da li lišće ostavlja biljne sokove krajem leta i početkom jeseni. Prepoznaćete ih po lepljivosti i time što podsećaju na vosak.

Ako je vaše vozilo često prekriveno lišćem, najbolje što možete uraditi je da ga uklonite što je pre moguće. Izbegavajte situaciju u kojoj ćete ostaviti automobil više dana ispod drveta, jer dodatna kiša može dovesti do truljenja lišća. što dodatno otežava stvari.

Nemojte uklanjati lišće metlom, jer to može izazvati sitne ogrebotine na laku. Koristite sopstvene ruke. Mada se duvač lišća nameće kao odlično rešenje, ne bismo ga preporučili, jer se na taj način lišće može gurnuti ispod haube i u razne zazore na vozilu.

Još jedna vrsta oštećenja koja može biti posledica prisustva lišća, odnosi se na vazdušne usisnike, odvodne kanale panoramskog krova i druge odvodne otvore. Nakon što ih ručno pokupite, uklonite listove iz teško dostupnih mesta usisivačem. Koristite isti alat za unutrašnje ivice haube, kao i šine panoramskog prozora.

Obavezno uklonite svo lišće blizu dna vetrobranskog stakla, jer je tu lociran usisnik vazduha sistema grejanja. Naravno da ne želite da lišće uđe u njega. Što možete pokupite rukama, a ostatak usisajte. Isto uradite i s košem motora, jer lišće može da se nagomila na izvesnim mestima i počne da truli. Šteta koju može da nanese je doduše minimalna, ali će ostaviti lepljive naslage, što je magnet za prljavštinu.

Za optimalnu zaštitu boje, operite temeljno automobil nakon svakog godišnjeg doba i nanesite sloj voska. Keramički premazi takođe rade posao, ali to već zavisi od vašeg budžeta. Najjeftinije je da vosak nanesete sami.

Danas objavljeno

Stigao je Opel Astra GSe – sportski plug-in hibrid

Zeljka

Volvo ponovo unaprjeđuje bezbjednost, unutrašnji radar spasava živote

Vanja A

Uvodi se zabrana preticanja za kamione na auto-putu?

Vanja A

Ostavite komentar