13. Decembra 2021.

Da li krećete odmah ili čekate da se motor zagrije?

Big Portal

Verovatno ne postoji vozač koji nije dao ili primio savet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi dok ne dostigne radnu temperaturu. I niko takav ritual neće osporiti jer i sama logika nalaže da je “smrznutom” motoru potrebno malo vremena da se zagreje pre kretanja.

Međutim, kako piše Jutarnji list, istina je potpuno drugačija. Puštanje motora da se zagreje u mestu nije ništa drugo nego potpuno pogrešno verovanje koje mu skraćuje vek.

Kada ujutru na debelom minusu sednete u ledeni automobil nema potrebe zagrevati motor u mestu. Takva praksa, naime, može ukloniti ulje sa zidova cilindara što dovodi do habanja, a istovremeno dok upaljeni motor ne dođe do radne temperature nepotrebno će vam trošiti gorivo.

Takođe, zagrevanje motora u mestu traje duže nego u vožnji, a rad u “leru” zbog lošijeg procesa sagorevanja goriva dovodi do toga da se nesagorelo gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.

Novi motori imaju senzore koji detektuju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi “prekovremeno” kako bi se dostugla barem četiri stepena Celzijusa, a ako se odmah krene, svi delovi motora počinju da se ravnomernije zagrevaju nego u praznom hodu.

Kao utehu vozačima koji godinama zagrevaju svoj automobil u mestu pre nego što krenu, treba napomenuti da puštanje motora da se zagreje u mestu nije pogrešno baš kod svih vozila. Ispravno je, čak i preporučljivo ako vozite automobil star dvadesetak godina.

U tom slučaju držite se i ostalih pravila, odnosno manjih brzina i obrtaja dok temperatura ne dođe na potreban nivo.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare