Verovatno ne postoji vozač koji nije dao ili primio savet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi dok ne dostigne radnu temperaturu. I niko takav ritual neće osporiti jer i sama logika nalaže da je “smrznutom” motoru potrebno malo vremena da se zagreje pre kretanja.
Međutim, kako piše Jutarnji list, istina je potpuno drugačija. Puštanje motora da se zagreje u mestu nije ništa drugo nego potpuno pogrešno verovanje koje mu skraćuje vek.
Kada ujutru na debelom minusu sednete u ledeni automobil nema potrebe zagrevati motor u mestu. Takva praksa, naime, može ukloniti ulje sa zidova cilindara što dovodi do habanja, a istovremeno dok upaljeni motor ne dođe do radne temperature nepotrebno će vam trošiti gorivo.
Takođe, zagrevanje motora u mestu traje duže nego u vožnji, a rad u “leru” zbog lošijeg procesa sagorevanja goriva dovodi do toga da se nesagorelo gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.
Novi motori imaju senzore koji detektuju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi “prekovremeno” kako bi se dostugla barem četiri stepena Celzijusa, a ako se odmah krene, svi delovi motora počinju da se ravnomernije zagrevaju nego u praznom hodu.
Kao utehu vozačima koji godinama zagrevaju svoj automobil u mestu pre nego što krenu, treba napomenuti da puštanje motora da se zagreje u mestu nije pogrešno baš kod svih vozila. Ispravno je, čak i preporučljivo ako vozite automobil star dvadesetak godina.
U tom slučaju držite se i ostalih pravila, odnosno manjih brzina i obrtaja dok temperatura ne dođe na potreban nivo.