Da li je to ptica? Da li je to avion? Ne, to je leteći Renault 4 - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Da li je to ptica? Da li je to avion? Ne, to je leteći Renault 4

Vrhunac proslave 60. rođendana “malog diva” obeležen je jednom specijalnom kreacijom.

Renault je u saradnji sa centrom za razvoj ekosistema mobilnosti TheArsenale ponudio futurističku interpretaciju legendarne “četvorke” i ujedno prvu koja može da poleti.

Renault 4 je sa više od osam miliona prodanih primeraka tokom 30 godina, i to u više od stotinu zemalja, sasvim sigurno više od automobila. I dok je original iz 1961. godine ostao dosledan ideji jednostavnosti sve do svog kraja 1990-ih, ova verzija ide u potpuno drugom smeru.

Ime mu je AIR4, a ono najvažnije je da mu za “vožnju” put nije potreban. Leteća “četvorka” je svojevrsni odgovor na danas sve nesnosnije saobraćajne gužve, ali i simbol slobode, ističu u kompaniji Renault.

AIR4 je u potpunosti izrađen od ugljeničnih vlakana a ima isti dizajn kao originalni Renault 4, ali se od njega razlikuje po konstruktivnim osobinama.

Naime, krutost karoserije je značajno povećana kako bi se omogućili potisak i uzletanje, na šta su utrošeni sati ispitivanja.

“Godinu u kojoj slavimo jubilej originalnog modela želeli smo da zaključimo nečim zaista nekonvencionalnim”, naglašava Arnaud Belloni, predsednik odeljenja za globalni marketing francuske kompanije.

“Saradnja sa kompanijom TheArsenale pokazala se logičnim korakom. Leteći konceptni automobil AIR4 na jedinstven način nam pokazuje kako bi taj kultni model mogao da izgleda za 60 godina.”

AIR4 nema točkove, već umesto njih propelere sa dvema elisama, i to po jedan u svakom uglu vozila, svaki potiska po 95 kg.

Napaja se električnom energijom iz litijum-polimerskih baterija, a “vozilo” u horizontalnom letu razvija maksimalnu brzinu od 26 m/s, s nagibom od 45 do maksimalnih 70 stepeni.

Može uzleteti na visinu od 700 m, brzinom od 14 m/s (ograničenu na 4 m/s iz bezbednosnih razloga), dok brzina sletanja iznosi 3 m/s.

AIR4 je u potpunosti osmišljen, dizajniran, razvijen i sastavljen u Francuskoj, u evropskom tehnološkom parku na Azurnoj obali. Nakon digitalne premijere, javnost će od sledećeg ponedeljka do kraja godine moći da razgleda AIR4 u živopisnom izložbenom prostoru L’Atelier Renault u Parizu, zajedno s drugim istorijskim eksponatima Renaulta 4.

Danas objavljeno

Volkswagen vraća Up nakon dve godine pauze?

Zeljka

Dacia proizvela 7.000.000-ti automobil

Zeljka

Najbolji i najgori automobili u 2021. po Klarksonu

Zeljka

Ostavite komentar