7. Septembra 2022.

Da li je ovo najbolji metod gašenja požara na električnom automobilu?

Big Portal

Požar na električnom automobili veoma je teško staviti po kontrolu i ugasiti, s obzirom na burnu reakciju baterije zahvaćene vaternom stihijom i moguće naknadno paljenje.

U nekim zemljama se protiv ovakvih požara bore ogromnim mobilnim rezervoarima sa vodom u koje potpuno uranjaju automobile. Naime, nakon što se požar na bateriji ugasi, postoji mogućnost naknadnih požara.

Iako je “mobilni bazen” efikasno rešenje, ono je i vrlo komplikovano za izlaske na intervencije, a njim takođe ne mogu raspolagati sve vatrogasne jedinice.

Iz Saragose nam dolazi znatno elegantnije rešenje. U pitanju je vatrootporni prekrivač, rešenje koje se primenjuje u gašenju požara na nekim drugim predmetima (i ljudima).

Princip je isti, a to je da se prekrivačem spreči dovod kiseonika i tako zaustavi vatra. Kako se navodi, ako je automobil dovoljno dugo pokriven, jednom ugašena vatra se neće opet razviti.

Bridgehill pokrivač je razvijen upravo za gašenje požara na automobilima. Za potrebe testa zapaljen je Nissan Leaf, a temperatura vatre popela se na čak 1080 stepeni Celzijusa.

Samo 30 sekundi nakon što je automobil prekriven, temperatura je pala na 357 stepeni, a posle nekoliko minuta na 120 stepeni. U jednom trenutku, kad je temperatura pala na 107 stepeni, vatrogasci su sklonili prekrivač i vatra se opet pojačala.

Zato je bitno da automobil ostane prekriven duže vreme, barem jedan sat. Radi se o vrlo jeftinom i praktičnom rešenju koje bi lako moglo ući u redovnu praksu.

Prekrivač ne zauzima mnogo mesta, nije komplikovan, a efikasnost u suzbijanju požara je evidentna. Ovakav prekrivač veličinom i cenom je pristupačan i mogao bi postati deo standardne opreme svih vatrogasnih jedinica.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare