Ključni faktor je naravno kilometraža automobila koja se skoro pa po pravilu smanjuje.
Ovim vidom prevare se ne služe samo profesionalci, već često i obični prodavci. To im omogućava da značajno povećaju cijenu automobila jer je razlika u vrijednosti vozila koje je prešlo 150.000 kilometara nekoliko hiljada evra veća od istog sa kilometražom od 250.000-300.000 kilometara, piše Autoblog.
Jednostavno, na određenom broju kilometara koji često obuhvata magičnu cifru od 200.000 zbog istrošenosti kreću da otkazuju određene komponente vozila i to one čija je zamjena najskuplja.
Stručnjaci tvrde da broj automobila sa promijenjenom kilometražom obuhvata više od 30 odsto tržišta polovnjaka. U praksi je to znatno više, bar na našem podneblju.
Iako nikad nije moguće sa stoprocentnom sigurnošću utvrditi tačnu kilometražu vozila, postoji nekoliko koraka koji će vam omogućiti da dobijete bar približnu vrijednost, što vam može pomoći da se bolje uvjerite u stanje vozila i spustite mu cijenu.
Prije svega, potrebno je detaljno provjeriti servisnu knjigu vozila, u kojoj je bar do određenog trenutka vođena evidencija kilometraže i popravki. To vam može dati ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje u prosjeku pa da dođete do neke prosječne vrijednosti do trenutka u kojem ga vi kupujete.
Osim toga, preporučuje se da odvezete automobil u servis koji poseduje opremu za kompletnu dijagnostiku automobila, koja može ukazati i na određene defekte njegovih komponenti.
Što je novije godište vozila, to ćete moći da dobijete tačniju informaciju o pređenoj kilometraži, čak i kada je manipulisano brojčanikom.
Međutim, ni to neće odrediti tačan broj pređenih kilometara, ali će vam bar dati mnogo jasniju sliku koliko je vozilo prešlo i koliko se to (ne)poklapa sa onim što je obilježeno na satu.
Autoblog.rs