Da li je Čaviću ukradeno zlato? - BIGportal.ba
Ostali sportovi Sport

Da li je Čaviću ukradeno zlato?

Na današnji dan pre 14 godina svjedočili smo epskoj trci na 100 metara leptir stilom između Milorada Čavića i Majkla Felpsa na Olimpijskim igrama u Pekingu.

Američki plivač je zvanično slavio, ali je njegova pobeda izazvala dosta sumnje. Za utehu je Čaviću ostala činjenica da je postao prvi osvajač olimpijske medalje za Srbiju od njenog osamostaljenja.

Čavić je rezultatom 50,59 postavio novi evropski rekord, ali je Felps sa rezultatom 50,58 postavio novi olimpijski rekord i stigao do sedmog zlata u kineskoj prestonici.

Iz Olimpijskog komiteta Srbije je odmah po okončanju trke najavljena žalba i zahtev za ponovnim pregledanjem završncie trke, a svi koji su trku gledali ispred “malih ekrana” su stekli utisak da je u finišu brži bio Čavić.

Srpski plivač se odmah ogradio od pomenute žalbe i istakao kako je uveren “da sat ne laže”.

“Nisam imao ništa sa podnošenjem žalbe, niti je to uradio moj trener Majk Botom. To je samo još jedan napad na mog trenera koji nikome u plivačkom sportu nije ništa zgrešio, osim što je trenirao strance, i dovodio ih do olimpijskih medalja. Moramo da razumemo da bi se svaki trener žalio ako postoji mogućnost greške, ali moram sve da razočaram, žalbu su podneli iz Olimpijskog komiteta i plivačkog udruženja. Nismo u fazonu “kiselo je grožđe” i nismo “popizdeli”…Ako me pitate, ovo treba prihvatiti i nastaviti dalje. Nema ničega loše izgubiti od najvećeg plivača koji je ikada postojao”, napisao je nedugo nakon trke u blogu na svom sajtu.

Kada je reč o Majklu Felpsu, on isprva nije ni verovao da je pobedio.

“Iskreno, po završetku trke bio sam ubeđen da sam izgubio. Zbog toga sam sada jednostavno, bez reči”, rekao je zvanični pobednik tada.

Sporan je bio tačped koji se pritisne u finišu, a Silvio Čijanes iz Omege, zvaničnog merača vremena na Olimpijskim igrama, je objasnio da njega nije dovoljno samo pipnuti prstima već pritisnuti silom od najmanje tri kilograma. U isto vreme, fotografije Omege, načinjene foto-aparatima koji su postavljeni direktno iznad ciljne linije, su pokazivale da je Čavić stigao prvi. Međutim, Čileanac je ostao istrajan u tvrdnji da su one tu samo kao pomoćno sredstvo, dok je tačped taj koji je glavni izvor o rezultatima trke. Nedovoljno snažno pritisnut tačped i do danas predstavlja nedovoljno dobro objašnjenje srpskoj javnosti.

Tvrdnju Čijanesa je ubrzo potvrdio i izvršni direktor Svetske plivačke federacije Kornel Markulesku FINA je usporila snimak do hiljaditih delova sekunde i navodno dokazala da je Amerikanac zaista prvi dodirnuo ivicu bazena, iako se na snimcima pri normalnoj brzini to ne vidi.

Žalba OKS je odbijena, a njeni predstavnici su izneli dva problema koja su mogla da izazovu pogrešnu procenu pobednika. Po jednoj verziji Felps je izazvao vodeni talas, koji je stvorio utisak da je plivač ranije stigao do cilja. Po drugom, već pomenutom, Čavićev kontakt sa ciljem u prvom trenutku nije bio dovoljno snažan, da bi ga elektronski merač registrovao.

Uprkos svemu, Felps je ostao zvanični pobednik i na taj način se izjednačio sa Markom Spicom po broju olimpijskih zlata na samo jednim Olimpijskim igrama. Samo dan posle ove trke je osvojio još jedno i postao apsolutni rekorder, prestigavši sunarodnika koji je isti postavio u Minhenu 1972. godine. Do kraja karijere ih je nakupio čak 23.

B92.

Danas objavljeno

Bekam dovodi Mesija u Inter Majami

Vanja A

Ože-Alijasim: Odrastali smo sanjajući o ovome

Vanja A

Istorija! Kanada osvojila prvi trofej u Dejvis kupu

Vanja A

Ostavite komentar