Ako se primetili neku od ovih “ajkulica” na svom automobilu, verovatno ste se zapitali zašto su dizajneri odabrali baš nju i da li iza toga stoji neka skrivena simbolika i smišljena strategija? Odgovor je da se “ajkula” u Opelovim vozilima našla sasvim slučajno, bez neke posebne namere.
Priča o ovom skrivenom detalju započela je 2004. godine, kada je jedan od dizajnera enterijera, Ditmar Finger, radio na oblikovanju bočnih stranica pregrade za rukavice u modelu Corsa.
Dok je rutinski dizajnirao jedan prilično dosadan detalj na automobilu, koji se vidi tek kada je pregrada otvorena, i to samo iz određenog ugla, njegov sinčić mu je predložio da tu nacrta malu ajkulu. Dizajner je crtež kasnije pokazao šefovima kojima se ideja svidela, i tako je “ajkulica” završila u produkcijskoj Opel Corsi.
Nekoliko godina kasnije, drugi dizajner “sakrio” je tri “ajkule” u Opel Zafiru, a zatim se ova riba našla i u modelima Adam, Astra i Insignia.
U međuvremenu, vlasnik marke Opel, General Motors, prodao je 2017. ovaj auto-brend francuskoj PSA grupaciji, a tradicija je nastavljena. Tako se “ajkulice” mogu pronaći i na kasnijim modelima nemačkog proizvođača, među kojima su Crossland X i Grandland X.
Šef dizajnerskog tima zaduženog za enterijer Opelovog vozila podstiče kolege da tu i tamo ubace poneku “ajkulu”, kao simpatičan detalj koji unosi potrebnu dozu zabave u pristup dizajnerskom poslu.
On kaže da su prilikom promocije novih modela, novinari počeli da ga ispituju gde se u njima kriju “ajkule”.
Da li ste pronašli neku od ovih “ajkulica” u svom automobilu marke Opel?
B92.