[ad_1]
Sajam u Minhenu je na neki način prekretnica auto-industrije modernog doba. Predstavljeno je više nego ikada novih, serijskih automobila koji su projektovani sa isključivo električnim pogonom.
Iako su neki francuski proizvođači bojkotovali novi sajam, Renault je izašao pred svetsku publiku u najboljems vetlu. Predstavljena je serijska verzija prošlogodišnjeg koncepta Megane eVision concept study, konstruisanog na CMF-EV platformi. Ovo je ujedno i prvi model francuskog proizvođača sa potpuno novim logoom kompanije.
Da, ovo je potpuno nova generacija Megana, koji po svoj prilici uopšte neće imati motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Ujedno je i prvi Renault na novoj platformi koju deli sa modelom Nissan Ariya. Za sada je predviđen samo jedan elektro-motor, ali u dva nivoa snage, sa 130 KS i 250 Nm i dosta jači sa 218 KS i 300 Nm.
Snažnijem je do “stotke” potrebno 7,4 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 160 km/h.
Motor se napaja iz potpuno nove LG baterije čija je masa 395 kilograma. Prilično je tanka, sa svega 110 mm visine. U ponudi će biti dve varijante kapaciteta. Manja od 40 kWh će imati domet od 299 km po WLTP ciklusu, dok će sa većom od 60 kWh Megane moći da pređe 399 kilometara.
Ništa manje nije važna brzina punjenja. Na kućnom zidnom punjaču snage 7,4 kW moći će da se napuni za osam sati, dok se na brzom DC punjaču snage 130 kW puni za svega 30 minuta. Imaće i četiri nivoa regenerativnog kočenja…
Vrlo zanimljiva je i činjenica da je novi megane zapravo krosover. Bez obzira na to, u njemu se sedi prilično nisko, kao u limuzini. U odnosu na i dalje aktuelni model, koji će sigurno ostati bar još nekoliko godina u proizvodnji, ima dosta niže težište i to za 90 milimetara.
Čak je i raspodela mase bolja, a najavljena je i bolja upravljivost. Pozadi će biti multilink sistem oslanjanja dok će napred to biti mekferson. Inače, najteža varijanta imaće masu od 1624 kilograma.
Ogroman rez u pogledu estetike nastao je u unutrašnjosti, koja u potpunosti prati tehnološki karakter Megana. Naravno, dominiraju displeji. Oba su dijagonale 12,3 inča, i displej instrumenata i vetrikalni displej multimedije. Zanimljivo je da čak i osnovne verzije imaju velike displeje, ali sa nešto manjom dijagonalom od 9 inča.
Sistem pokreće Snapdragon procesor sa Android Automotive operativnim sistemom koji uključuje i Googl servise poput asistenta i mapa.
Potpuno novi Renault Mégane E-Tech će u pogledu praktičnosti biti još bolji od aktuelnog Megana, zahvaljujući prostranoj kabini i nešto većem prtljažniku zapremine 440 litara sa još 22 dodatna litra ispod poda gepeka u kome će se skladištiti kablovi za punjenje.
Renault Mégane E-Tech će se proizvoditi u Francuskoj. Početak prodaje je zakazan već za mart 2022. godine.
Komentari
[ad_2]
Originalni članak