Volkswagen je započeo masovnu proizvodnju automobila na struju kompaktnim hečbekom ID.3, koji će u budućnosti predstavljati alternativu konvencionalnom Golfu.
Međutim, nemački proizvođač je istovremeno razvio i lansirao Golf 8, pa će dva modela koja po dimenzijama i obliku karoserije pripadaju istom segmentu, ali imaju različitu vrstu pogona, egzistirati paralelno na tržištu.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/16592014765ebfa5cf5d564250629587_v4_big.jpg)
Volkswagen se na taj način odlučio za postepenu tranziciju ka električnom pogonu. Kupci će moći da biraju između Golfa – kompaktnog hečbeka sa SUS motorima, i ID.3 – potpuno elektrifikovanog automobila iste klase.
Za očekivati je da Golf neće tako brzo izgubiti primat na evropskom tržištu i da će bar još nekoliko godina odolevatiu električnim konkurentima i da će zadržati zvanje najprodavanijeg modela u Evropi.
Ipak, doći će trenutak kada će mu se ID.3 približiti po broju prodatih primeraka, a onda, jednog dana će ga verovatno i prestići. Postavlja se pitanja kakva će tada biti sudbina imena Golf u svetu automobila?
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/17591458835ebfa5cf731a3543119766_v4_big.jpg)
S obzirom da se VW odlučio da razdvoji dve grane svojih modela – onih konvencionalnih i onih čisto električnih, moguće je da će se sa najavljenom zabranom prodaje novih vozila sa SUS motorima, ime Golf u budućnosti potpuno ugasiti.
Zabrana prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem trebalo bi da na nekim evropskim tržištima, kao što je britansko, stupi na snagu već 2030.
U tom slučaju, ukoliko Volkswagen ne odluči da preimenuje električni ID.3 u Golf, ime ovog modela koje datira još od 1974. kada je lansirana prva generacija, prestaće da postoji.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/15317340745ebfa5cf8a9a1474659018_v4_big.jpg)
Analitičari veruju da će se nakon Golfa 8 svakako pojaviti i deveta generacija ovog automobila, ali da bi istorija Golfa sa njom vrlo verovatno mogla da se okonča.
Slično će se dogoditi i sa drugim tradicionalnim imenima iz Volkswagenovog portfolija, kao što su Polo i Passat, koja takođe datiraju iz sedamdesetih godina 20. veka.
S obzirom da se Volkswagen već dva puta u istoriji odricao imena svog najčuvenijeg modela, nekada superpopularne “Bube”, neće biti iznenađenje ako se jednog dana probudimo u svetu u kome više nema Golfa.
Postavlja se pitanje: da li će nam uopšte i nedostajati?