28. Jula 2022.

Da li će Ford Fiesta uspjeti da preživi u Evropi?

Big Portal

Sa sve “zategnutijom” ekološkom regulativom i elektrifikacijom koja je uzela maha, proizvođači automobila će se suočiti s veoma teškim odlukama u narednih par godina, piše Autoblog.

Oni će morati da odluče da li će zadržati aktuelne modele ili će napustiti poznate “likove” da bi se fokusirali na efikasnije električne automobile.

Bez sumnje, evropska filijala Forda će ovde imati nevolja u vezi s budućnošću Fieste, koja je bila najprodavaniji model „plavog ovala“ u regionu decenijama. Ovaj mali automobil je na tržištu preko 40 godina, perioda tokom kojeg je postao glavni proizvod na evropskom tržištu, s više od 16 miliona prodatih jedinica.

Fiestini „potomci“ protiv nje same

Fordov model je evoluirao tokom godina postajući sve atraktivniji i konkurentniji. Kao takav, bio je sposoban da preživi mnoge krize, nadmašujući po prodaji konkurente kao što su VW Polo, Renault Clio ili Fiat Punto. Kada je evropsko automobilsko tržište izgubilo tlo pod nogama od 2011. do 2013., mnogi modeli iz B segmenta su završili svoj vek. To je bio slučaj s Fiat Puntom, dugogodišnjim liderom, koji nije uspeo da dođe do četvrte generacije zbog sužene prodaje automobila iz B segmenta u Evropi.

Dakle, da li je moguće da bi Fiesta mogla da doživi Puntovu sudbinu? Njeni izgledi, kada se pogleda kako se kotira B segment na Starom kontinentu, ne izgledaju ružičasto. Zapravo, poslednjih osam godina, ova kategorija automobila je izgubila više od pet poena tržišnog udela, a taj trend se nije zaustavio. Glavni razlog počiva u dolasku i popularnosti malih SUV/krosovera, a Ford nije izuzet iz toga.

Ford je 2014. uveo EcoSport u Evropu i mada ovaj model inicijalno nije ispunio prodajne ciljeve, uspeo je da se pozicionira u B SUV/krosover segmentu i uzme lep deo tržišnog kolača. Tokom 2017., registrovano je 63.000 jedinica EcoSporta u Evropi, u odnosu na 255.000 novih Fiesti. Godinu dana kasnije, Ford je prodao 113.000 primeraka malog krosovera i 271.000 hečbeka. U 2019., plasirano je 229.000 Fiesti i 123.000 EcoSporta, a u međuvremenu je još jedan B-SUV pristigao na tržište – Puma.

Tokom 2020., pandemija i Puma, načeli su popularnost Fieste. Njen prodajni opbim je pao za 32 odsto na samo 156.000 jeidnica. Prošle godine, registrovano je 82.000 hečbeka naspram 134.000 primeraka Pume. Tržišni udeo prvonavedenog je pao sa 6,8 odsto 2020. na samo 3,9 odsto 2021., dok je procenat krosovera povećan sa 6,4 na 6,6 odsto.

Borbe unutar porodice

Danas Fiesta igra ne tako bitnu ulogu u B segmentu. Po podacima JATO Dynamicsa, u prvoj polovini ove godine, broj registracija ovog modela je nastavio da pada, i to za 49 odsto. Očigledno je da je to značajno više u odnosu na prosečan pad u segmentu, koji iznosi 19 odsto. U junu, Fiestu, automobil koji je dugi niz godina bio među prvih deset najprodavanijih evropskih modela, preteklo je devet konkurenata, a ona se sada nalazi na 58. mestu u ukupnom poretku.

Aktuelna Fiesta je s nama od početka 2017. To znači da je model star već pet godina, tako da je za očekivati da egzistira u trenutnom formatu još 2-3 godine. Međutim, nije jasno da li će Ford nastaviti sa zadržavanjem svoje ikone u proizvodnji u obliku u kojem trenutno postoji. Znamo da je hečbek s troje vrata ukinut, a Ford je nedavno objavio da više ne prima narudžbine za Fiestinu liniju. Vrlo je verovatno da bi prioritet mogao da bude na verziji u vidu elektrifikovanog krosovera i repozicioniranju ovog modela da bi se iskoristila tržišna potražnja za SUV/krosoverima.

Kakvu god odluku „plavi oval“ bude doneo, za očekivati je da B segment i dalje pada u Evropi. Regulativa čini automobile sve skupljim za proizvodnju, i to u vreme kada su potrošači „poludeli“ za SUV/krosoverima. Pored toga, sve se dešava u vreme kada se kineski proizvođači pripremaju na svoje najkonkurentnije modele plasiraju na svetsko tržište.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare