Međutim, novo istraživanje kompanije Minviro, koja se bavi analizom životnog ciklusa materijala, pokazalo je da nova tehnologija baterija može značajno da smanji CO2 emisiju. U pitanju su solid state, takozvane čvrste baterije.
Razlike
Analiza poredi NMC-811 čvrste baterije, jednu od obećavajućih koje se razvijaju sa aktuelnim litijum-jonskim baterijama. Ove koriste litijum da bi pravili električnu energiju i imaju anodu (negativni terminal), katodu (pozitivni terminal) i elektrolite, koji pomažu da se prenosu joni sa katode na anodu i nazad.
Baterije se razlikuju prvenstveno u stanju elektrolita: litijum-jonske baterije koriste tečne elektrolite, dok čvrste baterije koriste čvrste (uglavnom keramičke) elektrolite. Čvrsti elektroliti omogućavaju drugačije hemijske reakcije i procese koji im omogućavaju mnoge prednosti: manje troškove proizvodnje, bezbednost, brže punjenje, bolju autonomiju, manje dimenzije i težinu.
Manje zagađenje okoline
Prema istraživanju veća gustina energije čvrstih baterija može da smanji njihovu CO2 emisiju 24%, jer ove baterije mogu da skladište više energije korišćenjem manje materijala. Procenjuje se smanjenje emisija do 39% ako se čvrste baterije prave korišćenjem održivijih materijala.
Da stvar bude bolja, ovo je u skladu sa Uredbom o baterijama koju je predložila EU, kako bi se regulisalo recikliranje i odgovorno iskopavanje litijuma u smislu njegovog društveno-ekološkog uticaja. Srećom, automobilske kompanije i proizvođači baterija već uveliko razmatraju tehnologiju čvrstih baterija i ako razvoj bude po planu možemo očekivati da ćemo videti električne automobile sa ovom vrstom izvora energije već u drugoj polovini decenije.
Benchmark.