Visoki troškovi energije prete budućnosti električnih automobila, upozorili su šefovi industrije u Nemačkoj, piše Gardijan. Rast cena električne energije, kao i sve teža dostupnost i poskupljenje sirovina, uz hroničnu nestašicu delova i smanjenje kupovne moći građana usled inflacije, imaju značajan uticaj na proizvodnju i prodaju automobila.
Ako se ovakav trend nastavi, takođe postoji zabrinutost da će doći do posrednog učinka na investitore koji neće imati motivaciju za izgradnju stanica za punjenje električnih vozila, što će automobile na struju učiniti manje privlačnim.
Sve do aktuelne krize, električni automobili bili su sve atraktivniji – pogotovo kako su rasli troškovi goriva – ali od nedavnog porasta cena električne energije, na primer u Nemačkoj za oko trećinu u poređenju sa prošlom godinom, razlika u ceni goriva i struje potrebne za pokretanje automobila se smanjila.
“Eksplozija cena električne energije mogla bi postati akutna opasnost za tranziciju vozila i moramo biti vrlo oprezni s tim”, rekao je nemačkim medijima ekonomista, stručnjak za auto-industriju, Stefan Bracel.
“Ako električni automobili postanu skuplji za korišćenje, električna mobilnost je u opasnosti od kolapsa jer će retko ko kupiti električni auto”, dodao je Bracel.
On i drugi zagovornici električnih automobila sada pozivaju nemačku vladu da obezbedi da cena električne energije ostane ispod cene benzina, za šta kažu da je ključno za budućnost automobilske elektrifikacije.
Državne subvencije za električne automobile bi trebalo da se prepolove na 4.500 evra od 2023, dok bi kupci plug-in hibrida, koji trenutno dobijaju subvenciju od 6.750 evra, ostali bez bilo kakvih podsticaja.
Ukupni raspoloživi novac trebalo bi da bude ograničen na 2,5 milijardi evra, što je dovoljno za pokrivanje bonusa za samo 400.000 električnih automobila, a to je manje od 1% automobila na nemačkim putevima.