9. Oktobra 2022.

Citroen predstavio praktični koncept Oli

Big Portal

Koncept je idejno zasnovan na kvadriciklu Ami, a izvedba je u većoj formi koja najavljuje dizajnerske elemente koji će se postepeno naći u Citroenovim serijskim modelima u budućnosti.

Radikalni krosover pokušava da napravi otklon od teških i skupih električnih automobila kakve danas poznajemo, ali francuska kompanija napominje da ovo nije direktna najava serijskog modela. Ipak, objavljeni su zanimljivi tehnički detalji poput procenjene cene od 25.000 EUR, težine od samo 1.000kg i relativno male baterije od 40kWh.

Pojedini paneli karoserije mogu da se menjaju međusobno, uključujući vrata, proširenja blatobrana i branike, što smanjuje troškove proizvodnje i popravki. Elementi karoserije koji nemaju strukturnu ulogu napravljeni su od saćastih kartonskih panela, koji su za 50% lakši od čeličnih, a dovoljno su jaki da izdrže težinu odrasle osobe.

Oli ima felne od 20 inča napravljene od kombinacije čelika i aluminijuma, čime se štedi 6kg. Pneumatike je napravio Goodyear, a Citroen navodi da su dizajnirani da traju najmanje 80.000km.

Oli je ujedno prvi Citroen koji nosi novi logo, a sa njim najveću pažnju privlači vertikalno postavljeni stakleni vetrobran, koji je manji i jeftiniji za proizvodnju od uobičajenih vetrobrana, mada ovakav oblik kompromituje aerodrinamiku.

Citroen napominje da bi se Oli koristio prvenstveno za prevoz u urbanim područjima, a ne za velike brzine na otvorenom, gde aerodinamičke osobine imaju veći značaj. Maksimalna brzina je ograničena na 110km/h, a autonomija je 400km. Baterija se puni od 20% do 80% za samo 23 minute.

Kabina je minimalistička i napravljena od laganih materijala, a čak je i bela farba izrađena od organskih materijala. Sedišta je napravio BASF metodom 3D štampe, a sadrže 80% manje delova od uobičajenih automobilskih sedišta. U prilog štedljivosti ide i činejnica da automobil koristi dva prenosiva Bluetooth zvučnika u uglovima centralne konzole.

Izvor: Nacionalnaklasa

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare