Citroen BX 4TC ide na aukciju - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Citroen BX 4TC ide na aukciju

Reli Grupa B je stekla trenutnu slavu i do tada neviđenu popularnost među obožavaocima relija i motorsporta u cjelini.

Reli Grupa B je stekla trenutnu slavu i do tada neviđenu popularnost među obožavaocima relija i motorsporta u cjelini.

Uvedena je 1982. godine kao skup pravila koji je iznedrio neke od najsnažnijih i najekstremnijih trkačkih automobila u istroiji. Sofisticiranost i inovativnost kod automobila Grupe B neće biti premašena još dugi niz godina, a po brutalnoj snazi nije im postala ravna ni jedan klasa u reliju sve do današnjeg dana, piše portal Vozim.hr.

Prva polovina 1980-ih godina se često naziva zlatnim dobom svetskog relija, jer skoro pa jedino ograničenje i karakteristikama tih automobila su bile mogućnosti i tehnološka inovativnost trkačkih inženjera i konstruktora. Neki od proizvođača automobila koje danas svi dobro znamo su kroz Grupu B uzdignuli svoje ime do večne slave.

Audi sa svojim modelom Quattro S1 je postao i ostao najprepoznatljiviji predstavnik Grupe B a uz njega su takođe nezaboravni Peugeot i Lancia. Peugeot 205 T16 te Lancia 037 a kasnije i Delta S4 su žarili i palili po reli stazama sredinom 1980-ih. Pored njih bilo je tu i još velikih imena poput Froda, Porschea i Renaulta, a šećer na kraju je bio i Ferrari koji se ozbiljno pripremao za učestvovanje u toj legendarnoj klasi.

Godine 1986., Citroen se priključio Grupi B sa svojim BX-om koji je za te potrebe bio radikalno izmenjen. Za razliku od normalnog drumskog automobila, BX 4TC je dobio uzdužno postavljen 2.1 litarski turbo motor s četiri cilindra. U tom položaju, motor nije mogao da se ugradi u standardnu karoseriju BX-a pa su usledile dodatne izmene.

Hauba automobila je značajno produžena pa je poprimio izgled sličan onome Audija Quattro. Prema pravilima Grupe B, Citroen je trebalo da proizvede 200 drumskih primeraka ovog automobila kako bi bila zadovoljena homologacija. Drumski automobil je dobio 200 KS ispod haube uz 294 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosila na sve točkove preko ručnog menjača s pet brzina.

Automobil se oslanjao na kompleksno hidropneumatsko oslanjanje koji vuče korene iz poznatog Citroena SM. Uspeh 4TC modela u Grupi B je bio vrlo ograničen s najboljim rezultatom 1986. godine na reliju u Švedskoj gde je završio ukupno na šestom mestu. Slab rezultat je uticao i na prodaju drumskih automobila kojih je prodato samo 62 od predviđenih 200 a smatra se da ih je do danas preživelo tek 40-ak.

Drugi primerak iz ove ograničene serije automobila uskoro ide na aukciju koja će se održati u avgustu. Aukcijska kuća Gooding & Company je najavila prodaju retkog Citroena a očekuje se da će postići cenu u rasponu od 80.000 do 100.000 dolara. Cifra nije mala, ali u poređenju sa daleko poznatijim modelima iz Grupe B, ovo je izuzetno povoljna prilika da se ugrabi autentičan deo istorije Grupe B.

Izvor: AutoBlog.rs

Danas objavljeno

Ekskluzivno: Lancia Delta Martini Evo u starom/novom izdanju (GALERIJA)

Vanja A

BMW M5 s 1000 ks u poteri za maksimalnom brzinom na autobanu (VIDEO)

Vanja A

Pad prodaje u septembru za 25%

V.R.

Ostavite komentar